بازدید سایت : ۵۴۱۶۹

۵۰ اتوبوس جدید در تهران؛ نوسازی ناوگان یا مُسکن موقتی؟

ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران بار دیگر بحث نوسازی و بهسازی این سیستم را داغ کرده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرده که این اتوبوس ها در چهار خط پرمسافر به کار گرفته خواهند شد.

تین نیوز |

 

ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران بار دیگر بحث نوسازی و بهسازی این سیستم را داغ کرده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرده که این اتوبوس ها در چهار خط پرمسافر به کار گرفته خواهند شد.

 

وضعیت حمل ونقل عمومی تهران، به ویژه اتوبوس های شهری، سال هاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوس ها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح می شود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حمل ونقل شهری دوا می کند؟

احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد، در این باره گفته است که این اتوبوس ها در مسیرهای پرتردد، به ویژه در جنوب تهران، مستقر خواهند شد.

احمد قیومی در تشریح روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران گفته است: بر اساس نیازسنجی های انجام شده، از فردا ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید از برندهای اسکانیا و عقاب در ۴ خط پرتقاضای اتوبوسرانی تهران به کار گرفته می شود. در این راستا، ۱۰ دستگاه در خط ۳۳۰ (پارکینگ شهر ری – راه آهن)، ۱۳ دستگاه در خط ۳۳۲ (مفتح – جوانمرد)، ۱۵ دستگاه در خط ۳۶۵ (خانی آباد – پایانه کاوه میدان انقلاب اسلامی) و ۱۲ دستگاه در خط ۳۹۲ (نعمت آباد – بوتان) مستقر خواهند شد.

اودرباره معیارهای انتخاب این خطوط برای نوسازی گفت: تعیین اولویت های نوسازی ناوگان بر اساس شاخص هایی همچون حجم ترافیک خطوط، تعداد مسافران و مسیر تردد با اولویت نوسازی در مسیرهای منتهی به جنوب شهر تهران انجام شده است. این اقدام در راستای بهبود کیفیت خدمات حمل ونقل عمومی، کاهش زمان انتظار مسافران و افزایش رفاه شهروندان انجام شده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

آمارها نشان می دهد که تهران به بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد تا پاسخگوی تقاضای روزافزون باشد. این در حالی است که در سال های اخیر، وعده های زیادی درباره نوسازی ناوگان داده شده، اما کمتر عملی شده است. برای نمونه، در سال گذشته نیز صحبت از نوسازی گسترده ناوگان شد، اما در عمل، تنها تعداد محدودی اتوبوس جدید به شهر اضافه شد.

از سوی دیگر، بسیاری از اتوبوس های فعلی عمر مفید خود را پشت سر گذاشته اند و روزانه دچار خرابی و نقص فنی می شوند. این مسأله باعث افزایش زمان انتظار مسافران و کاهش کیفیت خدمات شده است. در چنین شرایطی، ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس نمی تواند تحولی بنیادین ایجاد کند و تنها یک مُسکن موقتی به حساب می آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.