تمام عملیات حفاری تونل خوانسار به بویین میاندشت در استان اصفهان

تیننیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن حضور در برنامه اتمام حفاری تونل خوانسار به بویین میاندشت، از پروژههای راهسازی شهرستان گلپایگان نیز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عملیات حفاری تونل خوانسار به بویین میاندشت به طول ۱۲۰۰ متر در نیمه دوم سال ۹۲ آغاز شد که امروز این عملیات با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان، علی بختیار نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء و مدیرعامل موسسه جوادالائمه به اتمام رسید.
حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان در برنامه پایان عملیات حفاری تونل خوانسار به بویین میاندشت در ابتدا با تشکر از کلیه عوامل اجرایی و مسئولین دستاندرکار در اجرای این پروژه مهم در غرب استان گفت: با توجه به شرایط خاص و فشارهای سخت اقتصادی، خوشبختانه پروژههای متعددی در استان در حال ساخت هستند که از جمله آن احداث تونل خوانسار در منطقه غرب اصفهان است که عاملی بر توسعهیافتگی منطقه است.
این پروژه به لحاظ مقایسه در مقیاس اعتبارات استانی یکی از بزرگترین پروژههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب میشود که با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و احداث خواهد شد.
وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده تاکنون در ساخت این پروژه اظهار کرد: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که با احداث ۱۴ کیلومتر راههای دسترسی آن از سمت ورودی و خروجی به ۳۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر موردنیاز است.
غلامی در ادامه یکی از شاخصههای توسعهیافتگی هر منطقه را ایجاد زیرساختهای آن منطقه عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخصههای توسعهیافتگی زیرساختهایی است که در بخش راه و شهرسازی احداث میگردد.
چنانچه بتوان شبکه راههای شهرستانی را با هم پیوند داد و از طرفی ارتباط شهرستانها را با مرکز استان برقرار نمود و حتی در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و ارتباطهای بین این کریدورها موانع را حذف نمود آن هنگام در راستای توسعهیافتگی شهرستان و استان کار انجام شده است.
غرب استان اصفهان در سرجمع شاخصهای نسبی یکی از مناطق محروم استان محسوب میشود که در مجموعه راه و شهرسازی در تلاش هستیم این آمار نسبی را که راه نسبت به مساحت و جمعیت منطقه دارد فعال نماییم که احداث پروژه تونل خوانسار نقش بسیار ارزندهای در راستای توسعهیافتگی منطقه غرب اصفهان ایفا مینماید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ابراز امیدواری کرد تا در سال ۹۶ شاهد به بهرهبرداری رسیدن این پروژه باشیم.
علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان نیز با حضور در این برنامه گفت: بحث حملونقل و ایجاد راههای مواصلاتی مناسب یکی از مؤلفههای توسعهیافتگی است که با تلاش انجام شده، امروز شاهد حفاری این تونل در مسیر ارتباطی بین غرب و جنوب کشور هستیم و امید است با بهرهبرداری کامل در سال ۹۶ شاهد این رونق در منطقه غرب استان اصفهان باشیم.
نوراله نظری مدیرعامل موسسه جوادالائمه وابسته به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه عنوان کرد: این پروژه یکی از پروژههای خاص و پیچیدهای بود که با توجه به شرایط زمینشناسی و صعوبت و ناپایداری خاک دائماً در حال ریزش بوده که این عاملی بود بر کندی پیشرفت کار که خوشبختانه بدون حادثه ۹۰ درصد آن به اتمام رسیده و در ادامه با احداث راههای دسترسی، مردم از مزایای این پروژه بهرهمند میشوند.
گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان در این سفر از پروژههای راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بازدید و یکی از اولویتهای این شهرستان را احداث محور دوبانده دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین عنوان کرد و گفت: سه محور خوانسار، موته و خمین به هسته مرکزی گلپایگان متصل میشوند که به منظور اتصال این سه محور سه کمربندی جهت اتصال جاده خوانسار به جاده تهران و جاده تهران به جاده خمین و جاده خمین به جاده خوانسار به طول ۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد.
حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان در برنامه پایان عملیات حفاری تونل خوانسار به بویین میاندشت در ابتدا با تشکر از کلیه عوامل اجرایی و مسئولین دستاندرکار در اجرای این پروژه مهم در غرب استان گفت: با توجه به شرایط خاص و فشارهای سخت اقتصادی، خوشبختانه پروژههای متعددی در استان در حال ساخت هستند که از جمله آن احداث تونل خوانسار در منطقه غرب اصفهان است که عاملی بر توسعهیافتگی منطقه است.
این پروژه به لحاظ مقایسه در مقیاس اعتبارات استانی یکی از بزرگترین پروژههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب میشود که با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و احداث خواهد شد.
وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده تاکنون در ساخت این پروژه اظهار کرد: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که با احداث ۱۴ کیلومتر راههای دسترسی آن از سمت ورودی و خروجی به ۳۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر موردنیاز است.
غلامی در ادامه یکی از شاخصههای توسعهیافتگی هر منطقه را ایجاد زیرساختهای آن منطقه عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخصههای توسعهیافتگی زیرساختهایی است که در بخش راه و شهرسازی احداث میگردد.
چنانچه بتوان شبکه راههای شهرستانی را با هم پیوند داد و از طرفی ارتباط شهرستانها را با مرکز استان برقرار نمود و حتی در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و ارتباطهای بین این کریدورها موانع را حذف نمود آن هنگام در راستای توسعهیافتگی شهرستان و استان کار انجام شده است.
غرب استان اصفهان در سرجمع شاخصهای نسبی یکی از مناطق محروم استان محسوب میشود که در مجموعه راه و شهرسازی در تلاش هستیم این آمار نسبی را که راه نسبت به مساحت و جمعیت منطقه دارد فعال نماییم که احداث پروژه تونل خوانسار نقش بسیار ارزندهای در راستای توسعهیافتگی منطقه غرب اصفهان ایفا مینماید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ابراز امیدواری کرد تا در سال ۹۶ شاهد به بهرهبرداری رسیدن این پروژه باشیم.
علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان نیز با حضور در این برنامه گفت: بحث حملونقل و ایجاد راههای مواصلاتی مناسب یکی از مؤلفههای توسعهیافتگی است که با تلاش انجام شده، امروز شاهد حفاری این تونل در مسیر ارتباطی بین غرب و جنوب کشور هستیم و امید است با بهرهبرداری کامل در سال ۹۶ شاهد این رونق در منطقه غرب استان اصفهان باشیم.
نوراله نظری مدیرعامل موسسه جوادالائمه وابسته به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه عنوان کرد: این پروژه یکی از پروژههای خاص و پیچیدهای بود که با توجه به شرایط زمینشناسی و صعوبت و ناپایداری خاک دائماً در حال ریزش بوده که این عاملی بود بر کندی پیشرفت کار که خوشبختانه بدون حادثه ۹۰ درصد آن به اتمام رسیده و در ادامه با احداث راههای دسترسی، مردم از مزایای این پروژه بهرهمند میشوند.
گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان در این سفر از پروژههای راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان بازدید و یکی از اولویتهای این شهرستان را احداث محور دوبانده دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین عنوان کرد و گفت: سه محور خوانسار، موته و خمین به هسته مرکزی گلپایگان متصل میشوند که به منظور اتصال این سه محور سه کمربندی جهت اتصال جاده خوانسار به جاده تهران و جاده تهران به جاده خمین و جاده خمین به جاده خوانسار به طول ۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد.