بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

20 خطایی که جان آدم را می گیرد

  20 خطایی که جان آدم را می گیرد
تین نیوز

 

20 خطای رانندگی که می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس راه استان گفت: 20 خطای رانندگی می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود، اما در این میان عللی و جود دارند که منجر به شدت اثرات و عواقب تصادفات جاده ای می شوند.

 

 سرهنگ "فضل اله شیری" گفت: متاسفانه برخی از رانندگان به دلیل اعتماد به نفس زیاد و یکنواختی در رانندگی، هنجارشکنی کرده و در نهایت برای خود و سایر کاربران در عرصه ترافیک حادثه آفرینی می کنند.

 

وی افزود: با مطالعه بیشتر تصادفات به وقوع پیوسته، می توان 20 خطای رانندگی را که می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود اشاره کرد که عدم رعایت فاصله ایمنی که کاهش زمان ترمزگیری را به دنبال دارد، عدم رعایت حق تقدم عابر در خطوط مختص عابران پیاده، عدم استفاده از راهنما در تغییر مسیر حرکت، به طرز غلط نشستن در پشت فرمان و حواس پرتی از جمله ان موارد است.

 

این مقام انتظامی در ادامه از دیگر خطاها نام برد و افزود: عدم حرکت بین خطوط، نگاه نکردن به آینه های خودرو، ترمز های ناگهانی عدم رعایت سهم عبور دیگران، استفاده از تلفن همراه در حال رانندگی و مشغول شدن به سرزنش و مسخره کردن رانندگانی که اشتباه می کنند از دیگر اشتباهاتی است که به حادثه منجر می شود.

 

سرهنگ شیری تصریح کرد: تغییر مداوم لاین حرکت، عدم رعایت فاصله مناسب بین خودروها، عدم آگاهی از حد مجاز سرعت مجاز و مطمئن در یک مسیر و قرار دادن خودرو به هنگام پارک کردن روی جداول حاشیه خیابان ها، راه ها، پیاده رو ها و پل ها، حرکت با لاستیک های فرسوده و طولانی کردن سبقت را از رفتارهای رانندگانی دانست که سهمی از حوادث را به خود و دیگران تحمیل می کنند.

 

وی استفاده زیاد از ترمز هنگام پایین آمدن از یک سرازیری و تمام شدن سوخت خودرو حین حرکت را از عوامل منجر به اختلال در کارکرد ترمزها و فرمان خودرو ها دانست و گفت: عده ای از رانندگان هنگام خراب شده خودرو در روی جاده یا حاشیه آن علائم مناسب شب و روز مانند مثلث شبرنگ خطر را در فواصل مناسب قرار نمی دهند و باعث برخورد خودروهای عبوری با خود می شوند. 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.