بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

تعرض و انسداد ایلراههای عشایری استان تهران ممنوع است

تعرض و انسداد ایلراههای عشایری استان تهران ممنوع است
تین نیوز

سیروس نصیری در جلسه شورای عشایری شهرستان پردیس گفت: تعرض و انسداد ایلراههای عشایری این استان ممنوع است و برابر قوانین با متخلفان برخورد می شود.

 

به گزارش برنا،  سیروس نصیری در جلسه شورای عشایری شهرستان پردیس افزود: 2 هزار و 60 کیلومتر از ایلراههای عشایری استان تهران ثبت قانونی شده و برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد قضایی می شود.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال نقشه رقومی ایلراههای عشایری استان تهران تهیه شد.

 

نصیری تصریح کرد: شهرستان پردیس در مسیر میانبند (بین مسیرهای ییلاق به قشلاق) عشایری قرار دارد و با توجه به توسعه شهری پردیس بیشتر ایلراههای عشایری مورد تعرض قرار گرفته است.

 

مدیر کل امورعشایراستان تهران ادامه داد: بدلیل نداشتن پل روگذر برای عبور دام از حاشیه آزاد راه پردیس شاهد برخورد وسایل نقلیه با دام های عشایری هستیم و همه ساله در این مسیر عشایر تولید کننده دچار خسارت می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: جامعه عشایری استان تهران جامعه ای تولید کننده و پرتلاش هستند و باید مدیران اداره راهداری و همچنین شهرداری پردیس برای تسهیل در جهت عبور دام های آنان اقداماتی انجام دهند.

 

نصیری یادآور شد: به دلایل توسعه شهری راههای عشایری در نقاط مختلف استان از جمله حاشیه شهر پردیس مورد تعرض قرار گرفته است و باید برای کمک به جامعه عشایری یک مسیر جایگزین برای عبور دام عشایری در نظر گرفته می شد.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون کوچ بهاره عشایر استان تهران شروع شده و حدود 200 هزار دام عشایری از حاشیه آزاد راه پردیس به مناطق ییلاقی شهرستان های دماوند و فیروزکوه عبور می کنند و به همین منظور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با همکاری شهرداری پردیس برای احداث پل روز گذر عبور دام عشایری اقداماتی انجام دهند.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.