کاهش 12 هزار نفری جانباختگان حوادث رانندگی طی دو دهه اخیر
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه فوت سالانه 16 هزار نفر در سوانح رانندگی بسیار زیاد بوده و غیرقابل قبول است، گفت: برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی باید برنامه ریزی منسجم و راهبردی انجام شود.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه فوت سالانه 16 هزار نفر در سوانح رانندگی بسیار زیاد بوده و غیرقابل قبول است، گفت: برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی باید برنامه ریزی منسجم و راهبردی انجام شود.
مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درباره اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر شناسایی بیش از 500 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور، گفت: به طور قطع تعداد نقاط حادثه خیز جاده ای بسیار بیشتر از 500 نقطه است از این رو می طلبد برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ای از محل اعتبارات بحران اختصاص داده شود تا با این اقدام بتوان یکی از عوامل موثر در سوانح رانندگی را مرتفع کرد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فوت سالانه 16 هزار نفر به علت حوادث رانندگی، افزود: طی 15 الی 16 سال اخیر اقداماتی برای ایمن سازی و بهبود کیفیت جاده ها انجام شد که کاهش روند تصادفات جاده ای را به دنبال داشته است به گونه ای که 28 هزار کشته به 16 هزار نفر رسیده است؛ هر چند تعداد کشته های ناشی از سوانح رانندگی طی سال های اخیر روند کاهشی داشته اما فوت 16 هزار نفر در سال نیز بسیار زیاد بوده و غیرقابل قبول است از این رو می طلبد با استانداردسازی جاده ها و خودروها و همچنین اصلاح فرهنگ ترافیکی در جهت کاهش این تعداد گام برداشت.
برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی باید برنامه ریزی منسجم و راهبردی انجام شود
وی با تاکید بر اینکه برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی باید برنامه ریزی منسجم و راهبردی انجام شود، تصریح کرد: این برنامه باید به گونه ای باشد که تعداد تلفات به نرم استاندارد جهانی نزدیک شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: کشوری مانند سوئد با اتخاذ تدابیر ویژه دنبال به صفر رساندن کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی است از این رو می طلبد ما نیز باید برای این مهم هدف گذاری کنیم و بر مبنای آن هدف به سمت کاهش تلفات انسانی گام برداریم.
تعداد آسیب دیدگان ناشی از سوانح رانندگی زیاد بوده و هزینه های گزافی را به کشور تحمیل می کنند
کیان پور با تاکید بر اینکه تعداد آسیب دیدگان ناشی از سوانح رانندگی زیاد بوده و هزینه های زیادی را به کشور تحمیل می کنند، گفت: این افراد دچار ضایعه نخاعی و معلولیت ها می شوند که هزینه های نگهداری و خدمات توانبخشی بسیار سنگین بوده و دولت و سازمان بهزیستی باید متحمل این هزینه های گزاف شوند.
انسان، جاده، محیط و وسیله نقلیه از جمله عوامل موثر در سوانح رانندگی
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، انسان، جاده، محیط و وسیله نقلیه را از جمله عوامل موثر در سوانح رانندگی دانست و ادامه داد: رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و بر اساس آیین نامه رانندگی و آموزش هایی که دیده اند احترام به قانون را در دستور کار قرار دهند زیرا رعایت قوانین و سرعت مطمئنه می تواند تاثیر زیادی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.
بخش زیادی از تصادفات جاده ای به دلیل عدم توجه به جلو و رعایت حق تقدم رخ می دهد
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخش زیادی از تصادفات جاده ای به دلیل عدم توجه به جلو و رعایت حق تقدم رخ می دهد، افزود: نقاط حادثه خیز، کور و ایمن نبودن تردد در محورهای مواصلاتی نیز نقش زیادی در سوانح رانندگی داشته و نیاز است وزارت راه و شهرسازی برای رفع این نقاط تمهیدات لازم را اتخاذ کند.