◄ بخش کامیونداری دچار رکود و ورشکستگی شده است
قبل از هر تصمیمی باید به فکر رونق اقتصادی کامیونداری بود چه اشخاص حقیقی کامیوندار و چه اشخاص حقوقی باید به این نتیجه برسند که حداقل سرمایهگذاری در این بخش کمی بیش از سپردهگذاری بانکی سود خواهد داشت.
![بخش کامیونداری دچار رکود و ورشکستگی شده است](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/r1rWRMc0LoT0/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLELA7X3PCn_0/%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86.jpg)
نایب رئیس کمسیون حقوقی اتاق خراسان، علت مشکلات ترانزیت جادهای را نبود ناوگان مجهز دانست و گفت: در حال حاضر این راننده است که برای امور حملونقل تصمیم میگیرد و این نگاه غیر تخصصی موجب از بین رفتن صنعت ترانزیت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، حیدر خادم زاده، نایب رئیس کمسیون حقوقی اتاق خراسان و عضو انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بین المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تجهیز شرکتهای حملونقل با واردات و خرید ناوگان میسر است گفت: اگر 200 شرکت حملونقل بینالمللی هر کدام 40 تا 50 کامیون داشته باشند در نتیجه در استان خراسان رضوی شاهد حضور 1000 عدد ناوگان باری خواهیم بود و این باعث تحول در این صنعت می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: دولت باید مجاب شود برای جلوگیری از نابودی تزانزیت ایران و جایگزین نشدن ناوگان سایر کشورها در ترانزیت باید اجازه واردات 50 عدد کامیون یا خرید از ایران خودرو به هر شرکت را بدهد یا وام هایی با 5 سال فرصت اعطا کند و بعد از پنج سال با سود کم مستهلک کند.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود نوشت: نکتهای که باید ایشان با گوشت و پوست و استخوانش باور کند این است که این صنعت برای سرمایهگذار طرح هیچ نتیجه مالی نخواهد داشت.
وی افزود: سالهای گذشته کامیونداران خودشان بدون هر حمایتی ناوگان خود را به روز نگه میداشتند اما اقتصاد ده سال گذشته حملونقل نشان دهنده رکود و ورشکستگی بخش کامیونداری حمل بار جاده چه در بعد ملی و چه در بعد بینالمللی است.
این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: این مطلب یعنی، قبل از هر تصمیمی باید به فکر رونق اقتصادی کامیونداری بود چه اشخاص حقیقی کامیوندار و چه اشخاص حقوقی باید به این نتیجه برسند که حداقل سرمایهگذاری در این بخش کمی بیش از سپردهگذاری بانکی سود خواهد داشت.