بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

نظارت آنلاین بر صدور کارت ها و برچسب های معاینه فنی خودرو در استان قم

نظارت آنلاین بر صدور کارت ها و برچسب های معاینه فنی خودرو در استان قم

تین نیوز | با شروع فاز اجرایی برخط نمودن صدور كارت و برچسب معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین از 25 تیرماه در استان قم نظارت آنلاین بر  صدور كارت ها و برچسب های معاینه فنی خودرو صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و  پایانه های استان قم، ابوالفضل جمالی گفت: با توجه به اینكه یكی از عوامل مهم بروز تصادفات جاده ای مربوط به نقص فنی خودرو است. این امر لزوم نظارت و کنترل بر وسایل نقلیه عمومی و شخصی را افزایش می دهد. لذا به منظور جلوگیری از بروز تخلفات در صدور كارت معاینه فنی بصورت دستی برای وسائط نقلیه، تمامی ایستگاه های معاینه فنی استان بر خط سازی شده و با اتصال مراكز مكانیزه معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین استان به این سامانه هر گونه صدور حواله و شماره سریال برچسب معاینه فنی از این پس فقط از طریق این سامانه صورت می گیرد.

جمالی در حاشبه بازدید از مراكز فنی مكانیزه معاینه فنی استان با اشاره به مصرف ماهیانه 150 تا 500 برگ و برچسب معانیه فنی در استان قم  افزود: برگ و برچسب مورد نیازمراكز معاینه فنی مشروط به ارزیابی و تایید حسن عملكرد این مراكز توسط كارگروه نظارت است و حداكثر به اندازه متوسط مصرف ماهیانه دراختیار این مراكز قرار خواهد گرفت و از تحویل برگ و برچسب بیشتر از آن به مراكز خودداری می گردد.

وی ضمن تشریح چگونگی  صدور كارت و برچسب  معاینه فنی توسط سامانه برخط از نظارت مستقیم بر ایستگاه ها و خودروهای در حال بررسی  خبر داد و گفت: پس از اینكه مشخصات خودرو وارد نرم افزار شد و آزمون های مربوطه بر روی خودرو صورت گرفت، نتایج آزمون به صورت خودكار همراه با درخواست معاینه برای سامانه تحت وب ارسال و در صورت تائید و داشتن حد استاندارد اطمینان فنی، كد رهگیری صادر و فرآیند صدور كارت برچسب انجام می پذیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.