بازدید سایت : ۶۴۱۰۰
رئیس کانون رانندگان استان کردستان:

◄ ضربه به رانندگان از نگاه سنتی به حمل‌و‌نقل است

انتظار ما یک نگاه کامل و انسجام یافته و یک درک درست از وضعیت حوزه حمل‌ونقل است آن هم با سال‌ها تجربه‌ای که دارید نه اینکه همچنان بر طبل ناامیدی در دنیای پیشرفته تکنولوژی روز دنیا بکوبید.

تین نیوز |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز فرزاد باباویسی رئیس کانون رانندگان استان کردستان با نگارش یک نامه‌ و انتشار آن در فضای مجازی نسبت به نظرات داود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص عدم اجرای قانون تن-کیلومتر در ایران واکنش نشان داد.

بیش‌تر بخوانید:

در متن این نامه آمده است: «جای بسی تأمل است که جنابعالی به عنوان مدیر عالی کشور در حوزه حمل‌ونقل چنین افکار سنتی را هنوز در ذهن پرورانیده‌اید، انتظار ما یک نگاه کامل و انسجام یافته و یک درک درست از وضعیت حوزه حمل‌ونقل است آن هم با سال‌ها تجربه ای که دارید نه  اینکه همچنان بر طبل ناامیدی در این دنیای پیشرفته تکنولوژی روز دنیا بکوبید»

باباویسی در این نامه اضافه کرده است: «گویا هنوز هم از سخنرانی‌های با افعال مضارع درست خواهد شد و نتیجه وضعیت اسفبار کنونی در ذهن به یادگاری مانده است و همچنان با نگاه‌های تک‌بعدی ، سطحی و جزئی پرواز کرده که سرلوحه آن خطاهای استراتژیکی همچون ادغام راهداری با حمل‌ونقل که به‌کلی حمل‌ونقل را به دره سوق داد؛ که نمونه بارز کارنامه گذشت، بیمه تکمیلی رانندگان، مشاغل سخت و زیان‌آور ، حقوق بازنشستگی، لغو احداث پایانه، کمبود سوخت، کمیسیون‌های سرسام‌آور ، واردات کامیون‌های غیراستاندارد همچون هوو ، واردات کامیون و عدم خروج ناوگان فرسوده و بخشنامه‌ها و مصوباتی که هیچ‌وقت قابلیت اجرایی نداشت؛ پس بدانید در سازمانی که اجرای صحیح و درست قوانین نباشد، تبعیض و ناعدالتی، نفوذ می‌کند و قطار ناکارآمدی را به حرکت در می‌آورد.»

او افزوده است: «حال با این وضعیت و این دیدگاه، درمان‌محوری نیز هیچ فایده‌ای ندارد و این مهم روزبه‌روز باعث انشقاق بین رانندگان و سازمان گشته که نمونه‌اش پیشنهادها و راهکارهایی بود که بارها خدمتتان عارض شدیم و دریغ از یک نگاه »

این فعال حمل‌ونقلی اضافه می‌کند: «جناب کشاورزیان این را بدانید که تنها دانش بدونِ تجربه عملی برای حل معمای حوزه حمل‌ونقل کافی نیست و اگر جایگزین و راه جبرانی برای آن پیش‌بینی نشود عملاً متحمل خسارات سنگین خواهد شد که چیزی جز فاجعه اقتصادی نخواهد بود و اگر سازمانی برای برون‌رفت از این تصمیمات گذشته علل‌الخصوص طرح تاریخی و قطار ناکارآمدی و ناموفق عرضه و تقاضا نیندیشید و همان افکار سنتی و قدیمی را پیشه بگیرید باید گفت که ؛آزموده را آزمودن خطاست و آن را پشیمانی رواست .»

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عزیزالله نعمتیان پاسخ

    بنام خدا
    سلام خداقوت: ضمن سپاس وقدردانی اززحمات مدیر
    ان ومسوولین بخش حمل و نقل ازآنجاکه حوزه حمل ونقل دراموراقتصادی هرکشورازنقش بسیار مهم وحساسی برخورداراست وظیفه خود دانستم به عنوان یک راننده نظرخودم رادرموردمشکلات این بخش اعلام نمایم باتوجه به تجربیات بیست ساله ام به عنوان یک راننده حرفه ای دریک جمله کوتاه عرض کنم که هیچ چیز حمل ونقل بروزنیست واجرای تن کیلومتر یکی ازمهم ترین مشکلات است که بایدعملی شود چراکه دربعضی مسیر ها کرایه آن بقدری کم است که حتی جبران هزینه سوخت رانیز نمی کندچرابایدصاحب کالایی بارخودرامجانی حمل کندوطرف مقابل حتی تاپنج برابربیشترکرایه بدهدآیااگرهمه کرایه هاباکارشناسی دقیق تن کیلومتر ویکسان سازی شود مبلغ عادلانه وقابل توجهی بطورخودکاربه کرایه ها اضافه نخواهدممکن؟