◄ اتوبوسهای «اسکانیا» چقدر ایمن هستند؟
این منبع آگاه درباره وضعیت تأمین قطعات اسکانیا در ایران گفت: ما فرزندان سیمرغ هستیم و آن زمانی که تحریم نبودیم قطعات اسکانیا در ایران موجود نبود و حالا که مجدداً در دوره تحریم قرار داریم قطعات یدکی در دسترس نیست و مجبوریم از قطعات چینی استفاده کنیم.
یک منبع آگاه در بخش مسافری در خصوص وضعیت ایمنی ناوگان مسافری توضیحاتی را ارائه داد.
وی در گفتوگو با خبرنگار تین نیوز، گفت: اتوبوسهایی که در ناوگان اتوبوسرانی سرویس میدهند اسکانیا، ولو و بنز هستند اما غالب اتوبوسهای موجود در بخش مسافری اسکانیا هستند که در کلاسهای مختلف موجود است.
وی در خصوص وضعیت ایمنی اسکانیا در ایران، گفت: مشکلاتی وجود دارد و برای همین گاهی آتش میگیرند و میسوزند با اینحال استاندارد اسکانیا در ایران اکنون نسبتاً بهتر شده است ضمن اینکه شرایط موجود ایران را باید با داراییهایش سنجید و مثلاً اگر اسکانیا را با پراید مقایسه کنیم صد درصد وضعیت ایمنی اسکانیا بیشتر است.
او در خصوص اینکه چرا اسکانیا در اروپا یک خودروی موفق و ایمن است و در ایران در گروه خودروهای شامل حوادث متعدد است، گفت: نباید فقط وضعیت خودرو را دید، اروپا صاحب استانداردهایی در بخش حملونقل است که ما نداریم، وضعیت جاده، راه، آرامش و استراحت راننده در اروپا با ایران متفاوت است.
وی گفت: برای مثال در حادثه نطنز که شاهد هستیم تانکر در دل اتوبوس میآید نشانه بحران در وضعیت روحی راننده است و مشکلات روحی-روانی رانندگان اکنون ضریب ایمنی را کاهش داده است.
این منبع آگاه درباره وضعیت تأمین قطعات اسکانیا در ایران گفت: ما فرزندان سیمرغ هستیم و آن زمانی که تحریم نبودیم نیز قطعات اسکانیا در ایران موجود نبود؛ حالا که مجدداً در دوره تحریم قرار داریم قطعات یدکی در دسترس نیست و مجبوریم از قطعات چینی استفاده کنیم.
او گفت: بر این اساس وضعیت فنی اتوبوسهای اسکانیا در ایران نه خیلی خوب و نه خیلی بد است؛ در استاندارد روز نیستیم اما در مقایسه با حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی بهروزتر هستیم. ماشینهایی که اکنون در جادهها تردد میکنند با حداقل امکانات سرویس جادهای در حال ترد هستند.
اگر سیستم ترمز خودکار و هشدار خروج از خط برای اتوبوس ها و تریلر ها و سایر خودرو های سنگین اجباری شود حوادث کاهش شدیدی پیدا میکند!