◄ مشکلات حمل کالای اساسی در بنادر که منجر به اعتراض رانندگان شده است
یک فعال حوزه حملونقل جاده معتقد است رانندگان در حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندرها، متوجه مشکلات زیادی هستند.
یک فعال حوزه حملونقل جاده معتقد است رانندگان در حمل کالاهای اساسی از مبدأ بنادر، با مشکلات زیادی مواجه هستند.
به گزارش تین نیوز، حامد امامی فعال حوزه حملونقل جادهای در گفتوگو با خبرنگار تین نیوز این مطلب را با توجه به اهمیت حمل کالای اساسی در این مدت که ویروس کرونا کشور را در برگرفته است، گفت: حمل کالای اساسی نیازمند زیرساختهای فراوانی است که متأسفانه خیلی از آنها در بنادر ایران موجود نیست.
وی افزود: از دلایلی که موجب عدم استقبال کامیون داران از حمل کالای اساسی شده است، فقدان برخی زیرساختهای لازم است؛ بهنحویکه برای مثال بارگیری کامیون فله گندم در بندر شهید رجایی بعضاً تا دو روز به طول میانجامد. پس باید گلوگاهها را شناسایی و مرتفع کرد.
امامی با انتقاد از عدم پرداخت بهموقع کرایه حمل بار توسط شرکتهای دولتی و نیمهدولتی گفت: از دیگر مواردی که عدم رغبت کامیون داران را در حمل کالاهای اساسی به دنبال داشته است، عدم پرداخت بهموقع کرایه حمل بار از سوی شرکتهای حملونقل دولتی یا نیمهدولتی طرف قرارداد حمل کالاهای اساسی است. شرکتهای خلیجفارس و آبادان از شرکتهایی هستند که برای حمل کالاهای اساسی در بین کامیون داران چندان خوشنام نیستند. برخی پرداختیها بعضاً به سال هم میکشد این در حالی است که خرید گازوییل و لاستیک نقدی است.
امامی بابیان اینکه برای حمل کالای اساسی امکانات اندکی برای رانندگان فراهم شده است، گفت: کرایه، نحوه پرداخت کرایه ، نحوه آزاد کردن حواله بار از اعلان بار ، پروسه بارگیری با توجه به کیفیت بارگیری ، مسیر مناسب حمل کالا و در مرحله آخر تخلیه کالا و صفهای بعضاً شلوغ و چندروزه تخلیه کالاهای اساسی و بدون امکانات اولیه آنهم با در نظر گرفتن حق توقف ناچیز و تبدیل کامیونها به انبارهای متحرک منجر به اعتراض رانندگان شده است.