بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ مشکلات حمل کالای اساسی در بنادر که منجر به اعتراض رانندگان شده است

یک فعال حوزه حمل‌ونقل جاده معتقد است رانندگان در حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندرها، متوجه مشکلات زیادی هستند.

مشکلات حمل کالای اساسی در بنادر که منجر به اعتراض رانندگان شده است
تین نیوز

یک فعال حوزه حمل‌ونقل جاده معتقد است رانندگان در حمل کالاهای اساسی از مبدأ بنادر، با مشکلات زیادی مواجه هستند. 

به گزارش تین نیوز، حامد امامی فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز این مطلب را با توجه به اهمیت حمل کالای اساسی در این مدت که ویروس کرونا کشور را در برگرفته است، گفت: حمل کالای اساسی نیازمند زیرساخت‌های فراوانی است که متأسفانه خیلی از آنها در بنادر ایران موجود نیست.

وی افزود: از دلایلی که موجب عدم استقبال کامیون داران از حمل کالای اساسی شده است، فقدان برخی زیرساخت‌های لازم است؛ به‌نحوی‌که برای مثال بارگیری کامیون فله گندم در بندر شهید رجایی بعضاً تا دو روز به طول می‌انجامد. پس باید گلوگاه‌ها را شناسایی و مرتفع کرد.

امامی با انتقاد از عدم پرداخت به‌موقع  کرایه حمل بار توسط شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی گفت: از دیگر مواردی که عدم رغبت کامیون داران را در حمل کالاهای اساسی به دنبال داشته است، عدم پرداخت به‌موقع کرایه حمل بار از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل دولتی یا نیمه‌دولتی طرف قرارداد حمل کالاهای اساسی است. شرکت‌های خلیج‌فارس و آبادان از شرکت‌هایی هستند که برای حمل کالاهای اساسی در بین کامیون داران چندان خوشنام نیستند. برخی پرداختی‌ها بعضاً به سال هم می‌کشد این در حالی است که خرید گازوییل و لاستیک نقدی است.

امامی بابیان اینکه برای حمل کالای اساسی امکانات اندکی برای رانندگان فراهم شده است، گفت: کرایه، نحوه پرداخت کرایه ، نحوه آزاد کردن حواله بار از اعلان بار ، پروسه بارگیری با توجه به کیفیت بارگیری ، مسیر مناسب حمل کالا و در مرحله آخر تخلیه کالا و صف‌های بعضاً شلوغ و چندروزه تخلیه کالاهای اساسی و بدون امکانات اولیه آن‌هم با در نظر گرفتن حق توقف ناچیز و تبدیل کامیون‌ها به انبارهای متحرک منجر به اعتراض رانندگان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.