اجرای فناوری بتن غلتکی در تبریز برای نخستین بار در کشور
شهردار تبریز گفت: اجرای فناوری بتن غتلکی در روسازی مسیر 16 کیلومتری بی آر تی شهر تبریز برای نخستین بار در کشور، آغاز شد.
صادق نجفی در حاشیه بازدید از مراحل اجرای این طرح، با اشاره به مزیت های این سبک روسازی گفت: بتن غلتکی با برخورداری از ویژگی های خاص فیزیکی از قبیل استقامت بالا، رطوبت پذیری بسیار کم و همچنین تراکم فشرده، ماندگاری به مراتب بیشتری از آسفالت خواهد داشت.
وی استفاده از این سبک روسازی را از جدیدترین فناوری های روسازی جهان خواند و گفت: با بکارگیری این روش، معضل جمع شدن آسفالت که معمولاً در اثر ترمزهای ناگهانی در ورودی ایستگاه های بی آر تی به وجود می آید، مرتفع خواهد شد.
شهردار تبریز متذکر شد: عملیات بتن ریزی مسیر 16 کیلومتری بی آر تی از میدان راه آهن تا میدان استاد شهریار با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال آغاز شده است.
شهردار تبریز با اشاره به اجرای عملیات زیرسازی در کنار عملیات بتن ریزی گفت: عملیات زیرسازی این مسیر به عنوان اصلی ترین مسیر مرکز شهر تبریز در سه محدوده میدان راه آهن تا باغ گلستان، باغ گلستان تا چهارراه شهید بهشتی و از پل اتحاد ملی تا میدان استاد شهریار پیگیری می شود.