انقلاب تردد در زیباترین شهر جهان با تونل زیرزمینی ۱۵ مایلی + عکس
زیرساخت های سیدنی استرالیا، یکی از زیباترین شهرهای جهان، با افتتاح فاز نهایی یک شبکه بزرگ جاده ای زیرزمینی در نوامبر گذشته، دستخوش تغییر و تحول بسیار شد.
زیرساخت های سیدنی استرالیا، یکی از زیباترین شهرهای جهان، با افتتاح فاز نهایی یک شبکه بزرگ جاده ای زیرزمینی در نوامبر گذشته، دستخوش تغییر و تحول بسیار شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدنی، یکی از زیباترین، دیدنی ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان، میزبان یک تونل زیرزمینی پیشگامانه جدید و باورنکردنی به ارزش ۱۶ میلیارد پوند و ۱۵ مایل طول است که شبکه حمل و نقل شهر را به طور کامل متحول کرده و پس از نزدیک به یک دهه ساخت، نوید انقلابی در تردد میلیون ها نفر را در این شهر می دهد.
رانندگان اکنون می توانند از کوه های آبی تا پل بندرگاه سیدنی بدون برخورد با یک چراغ راهنمایی تردد کنند و زمان سفر برای ساکنان حومه غربی این شهر به منطقه تجاری مرکزی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
ساکنان این مناطق سال ها اختلالاتی از جمله سر و صدا، عملیات جاده ای و تخریب خانه های میراثی را تحمل کردند و اعتراض های بی شمار برای مقابله با این طرح، ماهیت بحث انگیز پروژه را نشان می داد. عوارض تحمیل شده بر رانندگان نیز حاکی از بار مالی قابل توجهی است که بر بهره وران از زیرساخت های جدید تحمیل شده است.
این شبکه پیچیده از تونل ها که مسیرهای کلیدی مختلف سیدنی را به هم متصل می کند، نماد یکی از پیچیده ترین پروژه های جاده های زیرزمینی در جهان است و در ابتدا هزینه ای هشت میلیارد پوندی برای آن برآورد شده بود، با این حال قیمت پروژه در طول ساخت به بیش از ۱۶ میلیارد پوند افزایش داشت.
تأمین مالی پروژه از سوی دولت های فدرال و ایالتی در طول چرخه عمر پروژه بسیار مهم بوده است، به طوری که امتیاز عوارض اکنون در اختیار یک کنسرسیوم خصوصی شهر قرار دارد. ساختار مالکیت تونل نشان می دهد که استفاده از آن تا سال ۲۰۶۰ پولی خواهد ماند و نرخ عوارض سالانه افزایش خواهد داشت.
تأثیر این تونل که به عنوان راه حلی برای چالش های مختلف حمل و نقل و کاتالیزوری برای نوسازی شهری پیش بینی شده بود، بر چشم انداز و جوامع سیدنی همچنان مورد بحث است و به رغم دستاوردهای آن در ساده سازی جریان ترافیک، هنوز سوالات بدون پاسخی در مورد اثربخشی بلندمدت و تحقق وعده های آن وجود دارد.