بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ درخواست از وزیر: دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران دولتی را با رهبری و مردم‌ در میان بگذارید

یک فعال حوزه حمل و نقل جاده ای از فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد دخالت برخی نمایندگان مجلس را در انتصاب مدیران دولتی با رهبری و مردم‌ در میان بگذارد.

درخواست از وزیر: دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران دولتی را با رهبری و مردم‌ در میان بگذارید
تین نیوز |

یک فعال حمل و نقل جاده ای از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد موضوع دخالت برخی نمایندگان مجلس را در انتصاب مدیران دولتی با رهبری و مردم در میان بگذارد.

به گزارش تین نیوز، سامان پاکرائی فعال حوزه ترخیص، تخلیه و بارگیری کالا و حمل و نقل جاده ای در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی این درخواست را مطرح کرد.

وی در بخشی از نامه خود خطاب به فرزانه صادق مالواجرد نوشت: شجاعت و استقلال شما در عزل و انتصاب معاونان، روسا و مدیران شرکت ها و سازمان های تابعه ستودنی است و الگوی خوبی برای مقامات عالی در انتصابات می باشد. 

وی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد که فرزانه صادق تمامی معادلات و رویه های اشتباه و بعضا مافیایی جریانات را در انتصابات اخیر به هم زده و ضمن عدم توجه به خواسته های جریانات منفعت طلب در تعیین ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به فرمایشات و نظر مقام معظم رهبری دایر بر عدم دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی جامه عمل پوشانده که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.  

پاکرائی در ادامه این نامه نوشته است: حسب شنیده ها، برخی نمایندگان مجلس دلیل ورود خود به مسئله انتصابات مدیران ارشد کشوری را از بُعد نظارتی مجلس قابل توجیه می دانند و این در حالیست که بعد نظارتی مجلس از جهت نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات ابلاغی می باشد ولا غیر.

وی افزود: البته که افکار عمومی همه می دانند که مقصود از دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات مدیران ارشد و یا حمایت از مدیران فعلی چه است و نیازی به توضیح نیست اما کاش فرصتی ایجاد می شد و مقتضیات زمانی و شرایط حاکم اجازه می داد که سرکارعالی در مورد حمایت های برخی نمایندگان و کمیسیون های مجلس از برخی مدیران خاص و دخالت مستقیم در انتصابات برای افکار عمومی توضیح می دادید و همچنین طی گزارشی به محضر رهبر کبیر انقلاب شرح ماوقع را مطرح می نمودید.

این فعال حمل و نقل جاده ای کالا در بخش دیگری از این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شما نشان دادید که می شود کار کرد و وامدار هیچ کسی جز پدر شهیدتان نباشید. شما مهر مختومه ای زدید بر انتصابات هدایت شده توسط جریانات منفعت طلب. شما به معنای واقعی کلمه خواسته به حق و قانونی اقشار و اصناف مردمی که زیر چکمه های بی عدالتی مافیاها و جریانات، در حال له شدن بودند را در انتصابات محقق نمودید و موجی از شادی و امید را در بین عدالت طلبان و اقشار مرتبط ایجاد نمودند.

پاکرایی با بیان این که باید این اقدامات شجاعانه و غیر متاثر از اهداف جریانات خاص را تحسین و الگوسازی نمود، خاطرنشان کرد: توصیه اکید در راستای اقامه امر به معروف و نهی از منکر برای نمایندگان و کمیسیون های مجلس نیز این است که بعضاً تحت تاثیر جریانات سیاسی و اقتصادی فعال در عزل و نصب مدیران ورود ننمایند و بر مبنای توصیه اکید مقام معظم رهبری دامت برکاته  به وظایف ذاتی نمایندگی خود که همانا قانون گذاری عادلانه و نظارت بر اجرای قانون می باشد بپردازند و سخن پایانی با خانم وزیر:  با افتخار باید گفت:  گاهی برای مرد بودن، باید زن بود.

 

 

نامه سامان پاکرائی به فرزانه صادق وزیر راه

نامه سامان پاکرائی به فرزانه صادق

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی

    مجلس منتخب ملت است و اگر توصیه می کند مطابق با قانون اساسی است و می تواند وزیر را استیضاح کند. لذا اگر نو سلطنت طلبها شکایتی دارند به مجلس مراجعه و اعتراض خود را بیان کنند. وزیر حق مسلم دارد در مشورت با مجلس معاونان خود را نصب کند. در ضمن باید ششماه فرصت داد تا عملکرد انتصابات جدید ارزیابی گردد. وزارتخانه محفل دوستان نیست که رفقا نصب شوند! تا بحال عزلهای وزیر مطلوب بوده و چند ناکارآمد نامدیر ضرر زن برکنار شدند.لطفا منطقی و مستند انتقاد کنید. ایران،جمهوری است نه سلطنتی !

    • طرفدار وزیر

      خودت فهمیدی چی نوشتی؟ کی گفته انتصاب های وزیر نامناسب بوده؟ اتفاقا از انتصاب های وزیر تعریف شده است. آنچه که مورد انتقاد قرار گرفته فشار نمایندگان به وزرا برای انتصاب افراد مورد نظر خودشان هست که اتفاقا آنان از رفقا و اقوام و باند نمایندگان هستند. وزیر نباید تحت فشار نمایندگان برای انتصاب معاونان خود باشد. در کل نامه همین موضوع مورد تاکید قرار گرفته، عینک بزن بعد مطلب بخون و نظر بده

    • متعجب

      الان تو طرفدار مجلس هستی یا دولت؟ وزیر باید بتواند مستقلا تصمیم بگیرد. نمایندگانی هم که برای منافع خودشان دنبال انتصاب افراد وابسته به خود هستند، باید شناسایی شوند و این کار باید توسط وزیر قرار بگیرد.
      کجای این پیشنهاد بد هست؟