بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بارگذاری نخستین قطعات دیوار حائل حریم خطوط ریلی بین شهر قم آغاز شد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در معیت استاندار قم از اجرای طرح دیوار کشی خطوط ریلی بین شهر قم بازدید کرد و گفت: طول طرفین این دیوار قریب 8 کیلومتر و حد فاصل روگذر تونل امامزاده ابراهیم و بزرگراه امام علی(ع) اجرا می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در نخستین روز از اجرای طرح دیوار حائل حریم خطوط ریلی بین شهر قم، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم با حضور در محل از نحوه اجرای این طرح بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که محسن بهشتی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز حضور داشت، استاندار با تاکید بر دقت و تسریع در اجرای این پروژه گفت: باید جوانب کار در راستای رفع مشکلات ساکنین حریم خطوط ریلی بین شهر قم در نظر گرفته شود و ایمنی تردد عابران پیاده افزایش یابد.

صالحی منش با اشاره به این موضوع که اجرای  این طرح می تواند سرعت قطارها را در محدوده شهری به حد استاندارد ارتقاء دهد خاطر نشان ساخت: جهت تسهیل در افزایش ضریب ایمنی تردد عابران باید پلهای زیرگذر بیشتری در این مسیر تعبیه گردد.

بهشتی در این بازدید ضمن اشاره به مشخصات فنی و اهداف اجرایی این طرح گفت: نخستین قطعات پیش ساخته این دیوار از امروز بارگذاری و در صورت مساعدت شرایط جوی و دیگر عوامل فنی، اجرایی انشااله تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان طول این دیوار را در جانبین خطوط ریلی بین شهر قم قریب 8 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این دیوار از قطعات پیش ساخته تهیه و به ارتفاع 50/2 متر می باشد که در حاشیه طرفین حریم خط آهن حد فاصل پل روگذر تونل خیابان امامزاده ابراهیم(ع) زیرگذر وبزرگراه امام علی(ع) بارگذاری و نصب می شود.

رئیس شورای حمل و نقل استان قم افزایش ایمنی تردد عباران پیاده و جلوگیری از حوادث ناگوار ریلی را مهمترین عامل اجرایی این طرح برشمرد و ادامه داد: کاهش آلودگی صوتی ناشی از عبور ناوگان ریلی خصوصا برای ساکنان حریم این خطوط استاندارد شدن سرعت قطارها حین عبور از محدوده شهری و... آیتم های دیگری از اهداف اجرای دیوار حائل در طرفین خطوط ریلی محدوده شهر قم می باشد.

وی هزینه اجرای این پروژه را که متولی آن اداره کل راه و شهرسازی استان قم می باشد را بالغ بر 23 میلیارد ریال عنوان کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.