حتی ۱۰ کیلومتر سرعت اضافه بر سرعت مجاز اتوبوس بین شهری خطرآفرین است
تین نیوز | باید پذیرفت که ایران کشوری در حال توسعه است و برای افزایش ضریب ایمنی در مسافرتهای جادهای نیاز به کار بیشتری وجود دارد، اما بخش عمده و اساسی این کار به فرهنگسازی، حضور قدرتمند پلیس راهنمایی و رانندگی بازمیگردد.
در گذشته آمار تصادفات جاده ای به خاطر سرعت بالای اتوبوسهای بین شهری بیش از الان بود اما اکنون با نظارتهای دقیقی که از سوی پلیس راه و مسئولان ترمینالها انجام می شود آمار کاهش داشته است.
داریوش مقتدری مدیرعامل شرکت گیتی پیما اظهار داشت: در گذشته چون اتوبوسها با تاخیر نیم ساعت و حتی یک ساعت از ترمینال حرکت می کردند برای همین سعی می کردند در جاده های بین شهری سرعت بالایی داشته باشند تا تاخیر نخورند اما خوشبختانه اکنون این مشکل حل شده و بدون هیچ تاخیری حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه الان مشکل سرعت در اتوبوسهای بین شهری تا حد زیادی حل شده است ادامه داد: در گذشته کنترل کمتری روی اتوبوسها بود اما الان پلیس راه سختگیری فراوانی دارد و ما هم در پایانه نسبت به سرعت ورود و خروج خودروها دقت می کنیم تا مشکلی پیش نیاد.
مقتدری در مورد سرعت مجاز اتوبوسهای بین شهری گفت: سرعت مجاز 100 کیلومتر است اما معمولا پلیس راه در فصل سرما و همزمان با شروع برف و باران محدودیتهای سرعت برای جاده ها اعلام می کند که مقطعی هستند.
وی افزود: در آموزشهایی که به رانندگان داده می شود همواره بر سرعت مجاز تاکید می شود چون رانندگان با جان مسافران سر و کار دارند و این موضوع برای ما بسیار مهم است.
مدیرعامل شرکت گیتی پیما تاکید کرد: ما همواره به رانندگان یادآوری می کنیم که در اصول ایمنی جادهها، گفته میشود حتی 10 کیلومتر سرعت اضافه بر سرعت مجاز یک اتوبوس بین شهری میتواند خطرآفرین باشد.
مقتدری گفت: باید پذیرفت که ایران کشوری در حال توسعه است و برای افزایش ضریب ایمنی در مسافرتهای جادهای نیاز به کار بیشتری وجود دارد، اما بخش عمده و اساسی این کار به فرهنگسازی، حضور قدرتمند پلیس راهنمایی و رانندگی بازمیگردد.