بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی در گفتگو با تین نیوز:

◄ دلایل ناتوانی ترکمنستان برای پذیرش روزانه هزار کامیون

◄ دلایل ناتوانی ترکمنستان برای پذیرش روزانه هزار کامیون

تین نیوز | مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کمبود امکاناتی مانند دستگاه x-ray برای نظارت بر کامیون ها و ضعف در کنترل محتوای بار به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر از جمله کاستی های مطرح شده برای پذیرش روزانه هزار دستگاه کامیون است.

محمدجواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگا تین نیوز با اشاره به توافق و تسهیل شرایط برای تردد روزانه یک هزار کامیون از مرزهای ایران و ترکمنستان اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود 500 کامیون ایرانی و ترک از مرزهای لطف آباد، سرخس، باجگیران و اینچه برون تردد دارند و تنها با موافقت مسئولان ترکمنستان این رقم به یک هزار دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: افزایش تردد کامیون به هزار دستگاه در مرزهای دو کشور موجب کاهش هزینه ها، رونق اقتصادی و بهبود روابط می شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نقاط ضعف و کاستی های مطرح شده از سوی ترکمنستان برای پذیرش روزانه هزار دستگاه کامیون بیان داشت: طبق گفته آنها، کمبود امکاناتی مانند دستگاه x-ray برای نظارت بر کامیون ها و ضعف در کنترل محتوای بار به  منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر از جمله موارد عدم اجرای موافقت نامه است.

عطرچیان خاطرنشان کرد: این درحالی است که تا کنون چندین کامیون ترکمنی حاوی مواد مخدر هنگام ورود به کشور شناسایی، توقیف و اتهامات مشابه به کامیون های ایرانی تکذیب شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.