بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

لزوم انجام راه‌های عملی برای کاهش تلفات جاده‌ای / آمار تلفات جاده‌ای کشور تاسف آور است

لزوم انجام راه‌های عملی برای کاهش تلفات جاده‌ای / آمار تلفات جاده‌ای کشور تاسف آور است

تین نیوز | رئیس هیئت علمی سومین کنفرانس ملی تصادفات جادهای کشور بر لزوم انجام راه‌های عملی برای کاهش تلفات جاده‌ای کشور تاکید کرد.
 
علیرضا صفارزاده بعد از ظهر امروز در در سومین کنفرانس ملی تصادفات جادهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، آمار میزان تلفات جاده‌ای در سطح کشور را ارائه کرد.
 
وی با اشاره به مرگ 18 هزار نفر در کشور در اثر سوانح جاده‌ای بیان کرد: این آمار تاسف برانگیز است و باید در زمینه کاهش آن اقدامات جدی انجام شود.
 
رئیس هیئت علمی سومین کنفرانس ملی تصادفات جادهای کشور با ارائه آمار مقایسه‌ای از میزان تلفات سوانح جاده‌ای در کشور و همچنین آمار تلفات در جنگ تحمیلی تصریح کرد: مقایسه میزان تلفات در تصادفات منجر به مرگ با تلفات جنگ تحمیلی از نظر ارقام معنادار ولی از نظر محتوایی بی‎معناست.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: دلیل معنادار بودن این آمار این است که جنگ هیچ‌گاه در شرایط عادی اتفاق نمی‎افتد و با وجود مفاهیم ارزشی موجود در جنگ‌ها نمی‎توان روی افرادی که بر اثر این حوادث کشته می‌شوند، زاویه خسران نگریست.
 
وی تاکید کرد: اما تلفات ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای و وجود 18 هزار تلفات بر اساس این اتفاقات خسران 100 درصدی محسوب می‌شود.
 
رئیس هیئت علمی سومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای کشور در ادامه با اشاره به انجام برنامه‌های راهبردی در زمینه حل معضل تصادفات و تلفات بر اساس این حوادث تصریح کرد: مدیریت کلان، سیاست‌های فرهنگی، فضاسازی سیاسی توسط مدیران و انجام اقدامات عملی در زمینه اقدامات پژوهشی فعالیت‌هایی عملی در کاهش میزان تلفات محسوب می‌شوند.
 
این مسئول همچنین به ارائه گزارشی از آثار رسیده به دبیرخانه پرداخت و گفت: 630 مقاله به سومین همایش ملی تصادفات جاده‌ای، سوانح ریلی و هوایی ارسال شده است.
 
وی تصریح کرد: از مقالات رسیده به دبیرخانه 45 مقاله برای ارائه و 65 مقاله برای پوستر و 110 مقاله برای چاپ پذیرفته است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.