بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

سرعت‌گیرهایی که برای رانندگان نفس‌گیر شده است / حذف ۲۵ درصد سرعت‌گیرها در اردبیل

سرعت‌گیرهایی که برای رانندگان نفس‌گیر شده است / حذف ۲۵ درصد سرعت‌گیرها در اردبیل

تین نیوز | سرعت‌گیرهای ناجور و غیراستاندارد در اردبیل نفس رانندگان را بریده و بر دامنه اعتراضات و دغدغه رانندگان افزوده است.

 
سرعت‌گیرهایی که از آن به عنوان سرعت‌کاهنده و نفس‌گیر رانندگان یاد می‌شود، سلسله سرعت‌گیرهایی هستند که در مناطق مختلف شهرها، بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی به شکل غیراستاندارد جانمایی شده و سال‌هاست رانندگان را نگران و گاه بی‌حوصله از رانندگی می‌کند.

این رشته سرعت‌گیرهایی که بیشتر شبیه یک تپه و گاه شبیه به سرعت‌گیرهای خانوادگی است، رشته اعصاب رانندگان را به هم ریخته و آنها را کلافه کرده تا بعد از سال‌ها اعتراض، دغدغه و نگرانی رانندگان، اهالی استان و مسئولان به ویژه پلیس راهور و راه و شهرسازی آستین بالا بزنند تا بخشی از این سرعت‌گیرها را از بین برده و قسمتی از آنها را که نیاز است، استانداردسازی کرده و به رنگامیزی آنها اقدام کنند.

سرعت‌گیرهای غیراستانداردی که در مسیرهای مختلف شهر اردبیل داد رانندگان را درآورده نه تنها شباهتی به سرعت‌گیر ندارند بلکه خود عامل بسیاری از تصادفات و بروز مشکلاتی جدی برای تردد روزانه مردم هستند که درخواست رانندگان این است که مسئولان باید نسبت به برطرف شدن این مشکلات گام‌های جدی‌تر و اساسی‌تری را بردارند.

به گفته بسیاری از رانندگان تعدد سرعت‌گیرها در کنار غیراستاندارد بودن آنها اسباب آزار و اذیت شده و به اذعان این رانندگان، استان اردبیل تنها استانی است که در کمربندی آن سرعت‌گیر نصب کردند که این حکایت از بی‌حوصلگی مسئولان در حل مشکلات اساسی ترافیک و کاستن از بار ترددها و تصادفاتی است که گاه به جای ارائه راهکار منطقی با دوراندیشی مناسب به صورت مقطعی مسئولان تنها به فکر ایجاد سرعت‌گیرهایی افتادند که خسارت سنگینی را متوجه رانندگان از باب فنی می‌کند.

وجود بیش از 396 سرعت‌گیر در خیابان‌های اردبیل در کنار ثبت یک رکورد عجیب حکایت از وضعیت نامطلوب این سرعت‌گیرها دارد که معاون ترافیکی و حمل و نقل شهرداری اردبیل از تعدد این سرعت‌گیرها گله‌مند است.
اما پلیس راهور استان اردبیل نیز با تأکید بر این نکته که حذف سرعت‌گیرها بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد، گفت: 25 درصد این سرعت‌گیرها اضافی و مازاد هستند که باید به سرعت حذف شوند.

رحیم آقامحمدی افزود: ما با همکاری شهرداری با اولویت بزرگراه و کمربندی اردبیل، رفع سرعت‌گیرهای غیراستاندارد را آغاز کردیم به طوری که در دو طرف کمربندی اردبیل بیش از 10 سرعت‌گیر حذف شده و به اصلاح آنها اقدام شده است.
وی تصریح کرد: ما در قانون چیزی به نام سرعت‌گیر نداریم اما اگر خود رانندگان سرعت مجاز تردد در خیابان‌های درون‌شهری را که 60 کیلومتر است، ‌رعایت کنند نیازی به سرعت‌گیر نیست.

پلیس راهور استان بیان کرد: ما هم به خوبی می‌دانیم که وجود این سرعت‌گیرها حواس رانندگان و آرامش آنها را به هم می‌زند و از همین رو در شورای هماهنگی ترافیک استان مجوز لازم را گرفته‌ایم تا بسیاری از این سرعت‌گیرهای اضافی و مازاد را از بین ببریم.

در سال جدید همه رانندگان منتظر هستند تا بخشی از این سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و اضافی چه در جاده‌ها و چه در خیابان‌ها و درون‌شهری به همت مسئولان و پلیس راهور برداشته شده و امکان تردد ایمن‌تر فراهم آید.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.