خوانسار تنها شهرستان فاقد کمربندی است
تین نیوز | رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان خوانسار گفت: کمربندی خوانسار بطول 26 کیلومتر برای این شهرستان در نظر گرفته شده که تاکنون 10 درصد پیشرفت داشته و میتوان گفت خوانسار تنها شهرستانی است که فاقد کمربندی است.
سید محمد مدنی رئیس گفت: این شهرستان 12 کیلومتر بزرگراه، 25 کیلومتر راه اصلی، 60 کیلومتر راه فرعی و 63 کیلومتر راه روستایی دارد که در این راستا تکمیل باند دوم محور خوانسار – دامنه و خوانسار- گلپایگان از جمله محورهای اصلی این شهرستان به شمار میروند.مدنی درخصوص پروژه دوبانده خوانسار – دامنه و خوانسار – گلپایگان گفت: این دو پروژه از مهمترین محورهای مواصلاتی این شهرستان است که دارای نقاط مستعد حادثه بوده که در صورت تکمیل ضمن برطرف شدن این نقاط عبور ومرور وسایل نقلیه در آنها تسهیل خواهد یافت.
پروژه خوانسار – دامنه بطول 22 کیلومتر، 6 کیلومتر در حال بهرهبرداری و 16 کیلومتر باقیمانده با تامین اعتبار لازم به بهرهبرداری خواهد رسید و پروژه خوانسار – گلپایگان نیز با 7 کیلومتر تاکنون 3 کیلومتر انجام شده که با انجام4 کیلومتر باقیمانده تکمیل خواهد شد.وی اظهار داشت:.وی با اشاره به پروژه تونل خوانسار اظهار داشت: این پروژه به طول 2/1 کیلومتر با هدف اتصال استانهای مرکزی، اصفهان و لرستان و مابین شهرستان خوانسار و بویین میاندشت در حال احداث است که با توجه به شرایط ژئوفیزیکی و کوهستانی بودن آن وریزشهای متوالی متاسفانه حفاری آن با کندی انجام میشود وبا حفاری 125 متر باقیمانده، حفاری به اتمام میرسد وبا انجام عملیات راهسازی به طول 3 کیلومتر فاز اول این پروژه آماده بهرهبرداری خواهد بود.
و.ی افزود: از جمله اقداماتی که در این شهرستان مستلزم توجه بسیار میباشد بحث اقدامات راهداری است چرا که محوری همچون صفادشت – رحمت آباد بطول 60 کیلومتردرصورت عدم انجام روکش آسفالت، زیرسازی آن نیز دچار صدمه خواهد شد که خوشبختانه با 25 کیلومترروکش آسفالت سرد آن بصورت سیلکت موافقت شده است.مدنی از جمله اقدامات راهداری در شهرستان خوانسار را یاد آورشد وگفت: انجام خط کشی راهها بطول 60 کیلومتر، نصب گاردریل بطول 3 کیلومتر، نصب نیوجرسی در بزرگراهها بطول 2 کیلومتر، آرامسازی و شانه سازی و آشکارسازی محورها بطول 30 کیلومتر و نصب 1200 عدد علائم ایمنی از جمله اقدامات راهداری این شهرستان جهت ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات در محورها بوده است.
اصلاح 2 نقطه پرتصادف چال ماسین در کیلومتر 9 تا 12 محور خوانسار – ویست با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و احداث پل عابر پیاده با دهانه 3 متری در محل روستای تیدجان محور خوانسار – گلپایگان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال انجام وبه بهرهبرداری رسیده که با این اقدامات آمار تصادفات جانی وخسارتی در این مقاطع صفر است.
پروژه خوانسار – دامنه بطول 22 کیلومتر، 6 کیلومتر در حال بهرهبرداری و 16 کیلومتر باقیمانده با تامین اعتبار لازم به بهرهبرداری خواهد رسید و پروژه خوانسار – گلپایگان نیز با 7 کیلومتر تاکنون 3 کیلومتر انجام شده که با انجام4 کیلومتر باقیمانده تکمیل خواهد شد.وی اظهار داشت:.وی با اشاره به پروژه تونل خوانسار اظهار داشت: این پروژه به طول 2/1 کیلومتر با هدف اتصال استانهای مرکزی، اصفهان و لرستان و مابین شهرستان خوانسار و بویین میاندشت در حال احداث است که با توجه به شرایط ژئوفیزیکی و کوهستانی بودن آن وریزشهای متوالی متاسفانه حفاری آن با کندی انجام میشود وبا حفاری 125 متر باقیمانده، حفاری به اتمام میرسد وبا انجام عملیات راهسازی به طول 3 کیلومتر فاز اول این پروژه آماده بهرهبرداری خواهد بود.
و.ی افزود: از جمله اقداماتی که در این شهرستان مستلزم توجه بسیار میباشد بحث اقدامات راهداری است چرا که محوری همچون صفادشت – رحمت آباد بطول 60 کیلومتردرصورت عدم انجام روکش آسفالت، زیرسازی آن نیز دچار صدمه خواهد شد که خوشبختانه با 25 کیلومترروکش آسفالت سرد آن بصورت سیلکت موافقت شده است.مدنی از جمله اقدامات راهداری در شهرستان خوانسار را یاد آورشد وگفت: انجام خط کشی راهها بطول 60 کیلومتر، نصب گاردریل بطول 3 کیلومتر، نصب نیوجرسی در بزرگراهها بطول 2 کیلومتر، آرامسازی و شانه سازی و آشکارسازی محورها بطول 30 کیلومتر و نصب 1200 عدد علائم ایمنی از جمله اقدامات راهداری این شهرستان جهت ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات در محورها بوده است.
اصلاح 2 نقطه پرتصادف چال ماسین در کیلومتر 9 تا 12 محور خوانسار – ویست با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و احداث پل عابر پیاده با دهانه 3 متری در محل روستای تیدجان محور خوانسار – گلپایگان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال انجام وبه بهرهبرداری رسیده که با این اقدامات آمار تصادفات جانی وخسارتی در این مقاطع صفر است.