افزایش فعالیت خطوط کشتیرانی فیدری ترکیه در دریای سیاه
تقریباً ده ماه پس از آغاز بحران اوکراین، فیدر اپراتورهای ترکیه از کاهش قابل توجه فعالیت خطوط کشتیرانی معتبر جهان در منطقه دریای سیاه، سود می برند.
تقریباً ده ماه پس از آغاز بحران اوکراین، فیدر اپراتورهای ترکیه از کاهش قابل توجه فعالیت خطوط کشتیرانی معتبر جهان در منطقه دریای سیاه، سود می برند.
به گزارش تین نیوز ، به طور کلی، ظرفیت سرویس های خطوط کشتیرانی حوزه مدیترانه (Intra-Med) در دریای سیاه در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۱ به میزان ۲۱/۳ درصد کاهش یافته که عمدتاً به دلیل درگیری بین روسیه و اوکراین است.
در این مطالعه، موسسه مطالعاتی آلفالاینر سهم بازار هر خط کشتیرانی که سرویس کانتینری منظم را در حوزه intra-Med به بنادر دریای سیاه و بالعکس ارائه میکند، در مقایسه با یک سال قبل محاسبه کرده است.
لغو سرویسهای لاینر به نووروسیسک روسیه توسط اکثر خطوط کشتیرانی معتبر جهان، فرصت هایی را به ویژه برای فیدر اپراتورهای ترکیه فراهم می کند تا حضور خود را در دریای سیاه افزایش دهند.
این مطالعه نشان می دهد که در حال حاضر شرکت های کشتیرانی فیدری ترکیه ۲۸ درصد از کل ظرفیت حمل کانتینر موجود در دریای سیاه را به خود اختصاص داده اند در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۹/۸ درصد بوده است.
منبع: لینکدین آلفالاینر