بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

افزایش حمل و نقل دریایی کانتینری بین هند و روسیه

ارتباطات حمل و نقلی بین هند و روسیه با سرعت زیادی در حال افزایش می باشد چرا که مسکو به دنبال استفاده از ظرفیت متحدان دیرینه خود برای کاهش تاثیر تحریم های غرب به علت مناقشه اوکراین است.

افزایش حمل و نقل دریایی کانتینری بین هند و روسیه
تین نیوز |

ارتباطات حمل و نقلی بین هند و روسیه با سرعت زیادی در حال افزایش می باشد چرا که مسکو به دنبال استفاده از ظرفیت متحدان دیرینه خود برای کاهش تاثیر تحریم های غرب به علت مناقشه اوکراین است.

 گروه FESCO، بزرگترین شرکت حمل کانتینری روسیه، هفته گذشته اولین سفر خود را در سرویس هند، چین و شمال غرب روسیه انجام داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، مسیر این سرویس ریژائو (چین)، بندر لیان یونگانگ (چین)، شانگهای (چین)، نینگبو (چین)، یانتیان (چین)، موندرا (هند)، سنت پترزبورگ (روسیه) و مجددا ریژائو (چین) است.

 در حال حاضر این سرویس ماهانه ارائه میشود ولی برنامه هایی هست تا این بازه زمانی به هر دو هفته یک بار کاهش یابد.

این سرویس تحت نام تجاری FESCO Baltorient Line (FBOL) با استفاده از سه کشتی با ظرفیت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار تی ای یو انجام می شود.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که Ruscon، یکی دیگر از شرکت های حمل و نقل کانتینری پیشرو در روسیه، شبکه حمل و نقل خود را از بندر نووروسیسک در دریای سیاه به بندر ناواشیوا (بمبئی) و موندرا گسترش داد و کشتی های خود را در این‌مسیر از یک به چهار فروند افزایش داده است تا به صورت هفتگی سرویس ارائه کند. 

این سرویس یک توقف نیز در بندر جده در عربستان سعودی دارد.

شرکت Econship مستقر در بمبئی یکی از تازه واردان به این بازار است. این شرکت پیش از این چند کشتی در مسیر ناواشیوا و موندرا به نووروسیسک مستقر کرده و از آنجا به صورت زمینی نیز برای حمل بار به سنت پترزبورگ و مسکو خدمات می دهد.

ترانزیت تایم از بندر ناواشیوا به  نووروسیسک که توسط  شرکت Econship ارائه میشود ۱۶ تا ۱۸ روز است.  

به موازات اقدامات فوق، تلاش های بیشتری در حال انجام است تا با بهبود دسترسی ریلی بین  روسیه و ایران، استفاده از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب (INSTC) به حداکثر برسد.

روسیه و ایران اکنون توافق کرده‌اند که ساخت و ساز خط ریلی رشت - آستارا که به مرز  جمهوری آذربایجان می رسد، تسریع کنند.

کریدور شمال-جنوب همچنین یک موضوع مهم بین هند و ایران بوده، چراکه ذینفعان به دنبال گزینه های مختلف برای افزایش حجم حمل و نقل در میان چالش های مرتبط با  تحریم ها هستند.

در گامی دیگر، مسکو موافقت کرده که بندر آزاد ولادی وستوک (واقع در شرق روسیه) را به عنوان یک نقطه ترانزیتی برای جابجایی محمولات چینی تبدیل کند.

 براساس گزارش ها، انتظار می رود با این روش انتقال، فاصله حمل و نقل زمینی از استان جیلین در شمال شرقی چین تا بخش های شرقی روسیه حدود ۸۰۰ کیلومتر کوتاه تر شود. در نتیجه، مزایای قابل توجهی در هزینه لجستیک به وجود خواهد آمد و مقامات محلی بر این باورند که منافع فرستندگان و گیرندگان کالاها افزایش خواهد یافت. این توافق قرار است ماه آینده اجرایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد پاسخ

    واقعا خیانت کشورهایی که ایران فکر میکند شریک استراتژیک هست تمامی ندارد هند بندر چابهار را از هر فعالیت بین المللی دور کرده و اجازه هیچگونه فعالیت های دیگر کشتیرانی های بین المللی را نمیدهد روسیه در شمال اجازه تردد کشتی های ایرانی را در رود ولگا نمی دهد چین هم که تمام فعالیتهای لجستیکی خود را بخاطر حضور هند و روسیه در منطقه کم کرده و اصلا با ایران هیچگونه فعالیت کشتیرانی و لجستیکی ندارد . اینم از سیاست های اشتباه دولت در این شرایط تحریم و غیره .