ساخت گذرگاه مرزی و خط ریلی جدید بین چین و قزاقستان
قزاقستان ساخت یک خط راه آهن جدید به طول 272 کیلومتر به چین را آغاز کرده است. این خط، ایاگوز (Ayagoz) در شرق قزاقستان و بختی (Bakhty) را که در کنار مرز منطقه التای (Altay) چین واقع شده است، به یکدیگر متصل می کند.
قزاقستان ساخت یک خط راه آهن جدید به طول 272 کیلومتر به چین را آغاز کرده است. این خط، ایاگوز (Ayagoz) در شرق قزاقستان و بختی (Bakhty) را که در کنار مرز منطقه التای (Altay) چین واقع شده است، به یکدیگر متصل می کند. پس از تکمیل خط در سال 2027، یک گذرگاه مرزی جدید بین دو کشور که بختی (Bakhty) و چوگوچاک (Chuguchak) را به هم متصل می کند، باز خواهد شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ، مقامات قزاقستان ادعا می کنند که خط راه آهن جدید ظرفیت حمل و نقل بین قزاقستان و چین را از 28 میلیون تن به 48 میلیون تن افزایش می دهد. علاوه بر آن، اضافه کردن یک خط مرزی دیگر به کاهش ترافیک گذرگاه های مرزی و خطوط راه آهن که از جنوب قزاقستان عبور می کنند، کمک خواهد کرد.