بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

توافق چین و پاکستان برای ازسرگیری ساخت پروژه کریدور CPEC

کمیسیون مشترک مقام های ارشد دولت چین و پاکستان با هدف بررسی راه های افزایش امنیت نیروهای انسانی چینی فعال در پاکستان برگزار شد. دو طرف طی این نشست مشترک، همچنین بر ادامه مسیر ساخت پروژه ۶ میلیارد دلاری چین برای ساخت کریدور همکاری اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) و پروژه راه آهن ML – ۱ به عنوان بخشی از این مسیر تاکید کردند.

توافق چین و پاکستان برای ازسرگیری ساخت پروژه کریدور CPEC
تین نیوز

 کمیسیون مشترک مقام های ارشد دولت چین و پاکستان با هدف بررسی راه های افزایش امنیت نیروهای انسانی چینی فعال در پاکستان برگزار شد. دو طرف طی این نشست مشترک، همچنین بر ادامه مسیر ساخت پروژه ۶ میلیارد دلاری چین برای ساخت کریدور همکاری اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) و پروژه راه آهن ML – ۱ به عنوان بخشی از این مسیر تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز  پروژه ساخت کریدور CPEC از تاریخ ۲۶ مارس به دلیل حمله تروریستی که منجر به جان باختن پنج تن از مهندسین چینی در پاکستان شد، به حال تعلیق در آمده بود. طرف چینی در جریان نشست متشرک خود با پاکستان، خواستار تامین امنیت کامل نیروهای چینی فعال در ساخت کریدور CPEC به منظور ادامه کار ساخت این پروژه شده اند.

وزیر اقتصاد پاکستان نیز که در این نشست حضور داشت، از توافق دو طرف برای آغاز چند پروژه زیرساختی بزرگ دیگر در زمینه توسعه ترانزیت میان پکن و اسلام آباد خبر داده و گفت که این پروژه ها به دو بخش انرژی و زیرساخت های ارتباطی از جمله ساخت راه آهن و جاده در پاکستان تقسیم شده اند.

به گفته مقام های پاکستان، اتصال پیشاور به بندر کراچی در اولویت برنامه چینی ها قرار داشته که قصد دارند از این طریق، بارهای ترازیتی غرب چین را به سمت جنوب پاکستان و اقیانوس هند حمل نمایند.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.