بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

رقابت با کریدور های ایرانی؛ تکمیل راه آهن ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ میلادی

پروژه مشترک راه آهن با افغانستان و پاکستان تا سال 2027 میلادی تکمیل می شود.

رقابت با کریدور های ایرانی؛ تکمیل راه آهن ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ میلادی
تین نیوز

جسوربیگ چورییف معاون وزارت حمل و نقل ازبکستان در نشست بین المللی تاشکند اظهار داشت پروژه مشترک راه آهن با افغانستان و پاکستان تا سال 2027 میلادی تکمیل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، کریدور ترانس افغان که از مهمترین و بزرگترین پروژه ها در افغانستان است، سعی دارد این کشور را به کریدورهای منطقه ای متصل کند.

عبداللطیف نظری، معاون وزارت اقتصاد طالبان نیز پیش تر اذعان داشت است با تکمیل شدن این کریدور، افغانستان به طور عملی به نقطه وصل تجاری میان کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی تبدیل می شود. 

طرح این راه آهن میان افغانستان، ازبکستان و پاکستان با هدف ایجاد کریدور اقتصادی که آسیای مرکزی را به آب های اقیانوس هند وصل کند، در سال 2018 ارائه شد. هزینه ساخت این راه آهن که هفت میلیارد دلار برآورده شده است، ظرفیت حمل ونقل بار سالانه حدود 20 میلیون تن را دارد.

این راه آهن از ترمذ در ازبکستان آغاز می شود و پس از عبور از شهرهای مزارشریف و کابل به پیشاور در پاکستان می رسد. شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان اسفند ماه سال گذشته در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار مشارکت مسکو در پروژه خط آهن ترانس افغان شده بود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا

    تا وقتی که پول نباشه اینها همه جلسه و سمینار هست .کدوم کشور میاد ۷ میلیارد دلار برای راه اهن افغانستان هزینه میکنه .کدوم صنعت و متخصص در افغانستان میتونه این طرح رو در سرویس نگه داره . پاکستان فقیر یا ازبکستان فقیر تر .باید از طرح های عراق و ترکیه ترسید نه پاکستان و افغانستان و ازبکستان و قرقیزستان

  • ابراهیمی

    اینقدر معطل کردیم وچاه بهار را به آسیای میانه وصل نکردیم ،

  • ناشناس

    هندیها بدقولی کردن

  • ناشناس

    تجربه تاریخی ثابت نموده هر گاه شرایط برای جنگ فراهم شود ساخت راه خاص برای بزرگترین جنگ های جهانی یا منطقه ایی فراهم شده است نمونه اش جاده شاهی در دور هخامنشیان که منجر به از بین رفتن ایران شد.سپس جاده بوشهر به عشق آباد که پنجر به فرو پاشی دولت اشکانی شد.جاده هرات لاهیجان لاذقیه که منجر به چنگ های متعدد با مسیر کشور های جاده ابریشم و زمینه ساز فرو پاشی دولت ساسانی شد. و این اواخر به محض اتمام راه آهن سرتا سری در روز افتتاح فردایش جنگ جهانی دوم شروع شد.کریدور ها در حال حاضر برای کشور سم هستند.

  • ابوالفضل

    ای کاش طالبان گم گور میشدن اینا از داعش بدترن