بازدید سایت : ۲۹۴۷۷

زمان افتتاح اولین فرودگاه کربلا

نخست وزیر عراق از زیرساخت ها و امکانات فرودگاه بین المللی کربلا بازدید و ابراز امیدواری کرد این فرودگاه در روزهای زیارت اربعین سال آتی به بهره برداری برسد.

زمان افتتاح اولین فرودگاه کربلا
تین نیوز

نخست وزیر عراق از زیرساخت ها و امکانات فرودگاه بین المللی کربلا بازدید و ابراز امیدواری کرد این فرودگاه در روزهای زیارت اربعین سال آتی به بهره برداری برسد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین،  هواپیمای حامل «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی کربلا که در دست احداث است، به زمین نشست.

بنابر گزارش خبرگزاری ایسنا، السودانی و هیات همراه به محض ورود به فرودگاه نشستی با حضور وزیر کشور عراق، استاندار کربلا، دبیرکل آستان مقدس حسینی (ع) و جمعی از مشاوران و مدیرکل ها و مسوولان پروژه و شرکت پیمانکار برگزار کردند.

نخست وزیر عراق ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای این پروژه، از تلاش های وزارتخانه های مربوطه، آستان مقدس حسینی و استانداری کربلا در پیشبرد این پروژه راهبردی تقدیر کرد. او این فرودگاه را یکی از «نماهای بین المللی مهم و درخشان عراق و دروازه ای برای استقبال از زائران از سراسر جهان» دانست.

السودانی ضمن بازدید از زیرساخت ها، بخش ها و امکانات، گزارش مشروحی از روند کار را که به مراحل پیشرفته ای رسیده، دریافت کرد. او ابراز امیدواری کرد که فرودگاه کربلا در زیارت اربعین آتی به بهره برداری برسد.

نخست وزیر عراق بر اهمیت تسریع در ارائه بهترین شیوه برای مدیریت و راه اندازی آن بر اساس استانداردهای بین المللی حمل و نقل هوایی تاکید کرد. او دستور داد نشست های دوره ای هر 2 ماه برای پیگیری روند پیشرفت کار در فرودگاه کربلا، ناصریه و موصل برگزار شود.

کابینه عراق اوایل ماه جاری میلادی سازوکار اجرای پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری فرودگاه بین المللی کربلا با ظرفیت پذیرش سالانه ۲۰ میلیون مسافر را ارائه کرد. همچنین اعلام کرد که ۷۸ درصد پروژه اجرا شده و کار احداث باند اصلی و باندهای پشتیبانی رو به اتمام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.