بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

دولت حق حمل و نقل عمومی تهران را بپردازد

یک کارشناس حوزه شهری و عضو سابق شورای شهر تهران اعلام کرد که دولت باید حق شهر تهران در بحث حمل و نقل عمومی را بپردازد.

دولت حق حمل و نقل عمومی تهران را بپردازد
تین نیوز |

یک کارشناس حوزه شهری و عضو سابق شورای شهر تهران اعلام کرد که دولت باید حق شهر تهران در بحث حمل و نقل عمومی را بپردازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل قناعتی کاندیدای انتخابات شورای شهر ششم تهران در خصوص اولویت های شورای شهر ششم بیان کرد: می توان با کمک بخش خصوصی و در تعامل با آن پروژه های شهری که باعث افزایش سطح نشاط، آرامش و... شهروندان می شود را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه باید فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار گیرد و از این جهت می توان از بخش خصوصی کمک گرفت، افزود: شهر تهران ثروت های زیادی دارد که باید از آن ها به نفع مردم استفاده کرد. به عنوان مثال در حوزه پسماند زباله ها روزانه سه الی چهار هزار میلیارد تومان ارزش دارند که می توان این پول را برای افزایش رفاه حال همه مردم شهر و نه افراد و گروه های خاص هزینه کرد و یاد دارم که یک کارشناس عنوان می کرد که پسماند منطقه یک روزانه ۲ میلیارد تومان ارزش دارد که با یک حساب سرانگشتی می توانیم حساب کنیم که زباله های با ارزش شهر تهران چقدر می ارزد و می توان این پول را صرف همه مردم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و تبدیل زباله ها به برق یکی از اقدامات مهمی است که اعضای شورای شهر بعدی باید به آن توجه کنند، گفت: مجلس اصول گرا است و اگر دولت و شورا نیز به دست اصولگراها باشد می توان کارهای موثری با پشتوانه دولت و مجلس برای شهر تهران انجام داد.

این کارشناس حوزه شهری با بیان اینکه دولت باید حق شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی را بدهد، گفت: ۵۷۰۰ اتوبوس در شهر تهران وجود دارد، اما همه آن ها فرسوده است و این در حالی است که تهران به ۹۰۰۰ اتوبوس احتیاج دارد و توسعه حمل و نقل عمومی باید یکی از اولویت های مدیریت شهری بعدی باشد.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده گریبان تهران را گرفته اما می توان با کمک بخش خصوصی ضمن نوسازی این بافت ها، ایمنی را نیز افزایش داد، گفت: جالب است که برای شهری به بزرگی تهران در حوزه موضوعات اجتماعی برنامه ای وجود ندارد و با وجود آنکه فضاهای فرهنگی و ورزشی زیادی در شهر وجود دارد اما این فضاها هدفمند فعالیت نمی کنند که به نظر می رسد باید یک شورای راهبردی و سیاست گذاری در موضوعات اجتماعی در راستای کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی با اتکا به مسائل فرهنگی و ورزشی ایجاد شود.

این عضو اصولگرای شورای شهر چهارم با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی از دوران مدیریت قالیباف در شهر تهران باقی مانده، گفت: پروژه هایی که می تواند موجب روان سازی جریان حرکت در تهران شود می بایست تکمیل و اجرای آن ها در دستور کار قرار گیرد.

وی مسئله نشست زمین را یکی از موضوعات ویژه شورای شهر چهارم عنوان کرد و گفت: سالانه ۳۰ سانت زمین تهران نشست می کند و باید شورای شهر ششم در کنار موضوعات روتین، این مفاهیم جدید و نو را نیز در دستور کار خود بگنجانند.

وی با بیان اینکه شفاف سازی و مبارزه با فساد در همه مجموعه ها باید در دستور کار شورای ششم قرار گیرد، گفت: اما نباید تمام وقت یک شورا به یک مسئله همچون شفافیت اختصاص داده شود به گونه ای که از مابقی کارها غافل بمانند و باید کارهای اداره شهر در همه ابعاد به طور یکسان جلو برود نه اینکه برخی کارها بماند و مورد بی توجهی قرار گیرد تا مسئله شفافیت نهادینه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.