بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

◄ پسر اسماعیل هنیه: مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی یابد

واکنش نخست وزیر سابق سوئد به شهادت هنیه: آتش بس را فراموش کنید!

پسر اسماعیل هنیه: مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی یابد
تین نیوز

پسر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که بامداد چهارشنبه توسط دشمن صهیونیستی ترور شد، تاکید کرد که مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عبدالسلام هنیه» پسر شهید اسماعیل هنیه افزود: ما در خیزش و مبارزه ای مستمر علیه دشمن اشغالگر قرار داریم و مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی یابد.

وی با بیان اینکه «پدرم به آنچه که آرزویش بود رسید»، تاکید کرد که حماس تا آزادسازی فلسطین به مقاومت ادامه خواهد داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این ترور بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان آن را محکوم کردند.

واکنش نخست وزیر سابق سوئد به شهادت هنیه: آتش بس را فراموش کنید

کارل بیلدت سیاستمدار و نخست وزیر سابق سوئد در پیامی در شبکه ایکس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه نوشت: آتش بس را فراموش کنید.

دیپلمات سوئدی که بین سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ به عنوان نخست وزیر سوئد فعالیت می کرد، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس واکنش نشان داد و خواستار فراموش کردن آتش بس در غزه شد.

بیلدت که همچنین ریاست مشترک شورای روابط خارجی اروپا را برعهده دارد، در این پیام نوشت: آتش بس را فراموش کنید. اقدامات تلافی جویانه و تشدید تنش ها در کانون توجهات قرار می گیرد. من فکر می کنم که باید کمربندها را محکم ببندیم.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

شهادت رهبر حماس با واکنش های و پیام های محکومیت از سوی مقامات فلسطینی و سایر مقامات مواجه بوده است: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور گفت ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می دانیم و از همه مردم مان می خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

مصطفی البرغوثی رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم تر خواهد کرد.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که این ترور جنایتی تروریستی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.