بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

گزینه احتمالی وزارت علوم در دولت چهاردهم کیست؟

امروز یکشنبه بیست یکم مرداد ماه جاری در حالی لیست ۱۷ نفره وزرای دولت چهاردهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود.

گزینه احتمالی وزارت علوم در دولت چهاردهم کیست؟
تین نیوز

زمزمه های معرفی «حسین سیمایی صراف»، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی به عنوان وزیر علوم قوت گرفته است. بر اساس اعلام برخی منابع، سیمایی صراف امروز از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر دولت چهاردهم در وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه بیست یکم مرداد ماه جاری در حالی لیست ۱۷ نفره وزرای دولت چهاردهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود که بر اساس گمانه زنی ها اخبار مطرح شده از سوی منابع معتبر دکتر حسین سیمایی صراف، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی به عنوان گزینه احتمالی وزارت علوم از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی خواهد شد.

اگرچه تا کنون منابع رسمی حضور دکتر سیمایی صراف را در لیست پیشنهادی دولت چهاردهم به عنوان سکان دار دستگاه آموزش عالی(وزارت علوم) تایید نکرده اند؛ اما زمزمه های مطرح شده از سوی منابع معتبر بیانگر جدی بودن او در لیست کابینه پیشنهادی است.

*حسین سیمایی صراف چه کسی است؟

حسین سیمایی صراف در سال ۱۳۴۷ در مشهد متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است. وی افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.

سیمایی صراف هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می کند. وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران می باشد.

سیمایی دارای ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی - پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق است. وی در کنفرانس های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور داشته و نیز در آنها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است. وی همچنین راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.

وی در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب شد و در چهاردمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حائز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.

 *سمت های اجرایی

- دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ( دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)

- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ( دولت دوازدهم)

- قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور ( دولت یازدهم)

- مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم ( دولت یازدهم)

- عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان

- رییس ستاد مستندسازی وزرات علوم

- عضو ستاد آمایش آموزش عالی

- عضو اصلی هیات مرکزی تجدیدنظر تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم

- جانشین وزیر علوم در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

- عضو شورای ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی

- عضو کمیسیون حقوق مدنی معاونت حقوقی قوه قضائیه

- عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی

- عضو مبلغین معاونت بین الملل بعثه حج مقام معظم رهبری 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.