بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ ثبت نام بیش از 40 هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:تاکنون 40 هزار و 612 نفر در ۲۹ شهر استان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه کرده اند.

ثبت نام بیش از 40 هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی
تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در چهارمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه و همه جانبه دستگاهها را می طلبد.

 وحید داعی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به عملکرد طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سطح استان، بیان داشت: سهمیه اولیه استان در طرح اقدام ملی مسکن 2 هزار و  450 واحد بود که پس از برداشتن ظرفیت 5 هزار و 970 نفرثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 800 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، اذعان داشت: پروانه ساختمانی 2 هزار و 703 واحد صادر شده است.
وی به شروع عملیات اجرایی 2 هزار و 823 واحد و اتمام فونداسیون 1هزار و 770 واحد اشاره کرد و گفت: 896 واحد در مرحله اجرای اسکلت، 348 واحد در مرحله سقف، 170 واحد سفتکاری و 3 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
داعی ادامه داد: تاکنون 40 هزار و 612 نفر در 29 شهر استان نیز در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه کرده اند.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح طی 4 سال 40 هزار و 449  واحد است، افزود: از این میزان 20 هزار و 675 واحد مسکن شهری و تعداد 18 هزار واحد مسکن روستایی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد :طرح آماده سازی سایت طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند با پیشرفت حدود 63 درصد در حال اجرا است.
داعی در ارتباط با شهرستان طبس نیز بیان داشت: قرارداد آماده سازی اراضی 50  هکتاری و 79 هکتاری طبس با شهرداری به عنوان پیمانکار مبادله شده و کار در حال اجرا است.
وی یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن بحث انتقال اراضی مازاد دستگاههای دولتی به راه و شهرسازی پیش بینی شده و دستگاههای دولتی مکلف به اخذ سند تک برگی برای ثبت در سامانه وزارت اقتصاد و داریی هستند.
وی با بیان اینکه در این قانون دستگاههای خدمات رسان مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خدمات زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و ... هستند، افزود: بانکها نیز موظفند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تسهیلات این طرح بر اساس نرخ سود اعلام شده از سوی بانک مرکزی اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.