بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین خراسان رضوی نیاز است

با توجه به این که مشهد در میان مراکز استان ها بیشترین فاصله تا مرزهای غربی کشور را دارد برآورد نیاز ناوگان مسافربری برای سفر زائران اربعین استان بیش از هزار کیلومتر و حداقل هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس است.

هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین خراسان رضوی نیاز است
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به این که مشهد در میان مراکز استان ها بیشترین فاصله تا مرزهای غربی کشور را دارد برآورد نیاز ناوگان مسافربری برای سفر زائران اربعین استان بیش از هزار کیلومتر و حداقل هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جعفر شهامت افزود: در بهترین حالت از مجموع هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز ۶۵۰ دستگاه آن از موجودی ناوگان استان قابل تأمین است بنابراین استفاده از سایر شیوه های حمل و نقل برای افرادی که امکان آن را دارند از جمله استفاده از خودرو شخصی با رعایت نکات ایمنی اجتناب ناپذیر است.

شهامت ادامه داد: هماهنگی فشرده ای برای ورود زائران افغانستانی با اتوبوس های آن کشور انجام شده است و همچنین جایگزینی سرویس کارخانه ها و معادن برای تامین ناوگان مسیرهای کوتاه درون استانی نیز در جریان است با این حال صدور ویزای زیارتی اتباع کشور افغانستان منوط به تامین اتوبوس است.

وی گفت: با توجه به اعلام ضوابط نرخ سفرهای جاده ای با اتوبوس، طی روزهای اخیر پیش فروش بلیت اتوبوس سفرهای اربعین حسینی(ع) شروع شده است.

شهامت افزود: زائران می توانند با درج کد ملی زائر از طریق درگاه های مجاز بلیت سفر به مقصد پایانه های مرزی نظیر مهران را پیش خرید کنند همچنین امکان سفر مستقیم از طریق ناوگان عراقی و پیش خرید بلیت از طریق درگاه های مجاز فروش بلیت از مبدا مشهد به مقصد نجف نیز فراهم شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نرخ بلیت سفر از مبدا مشهد به پایانه مرزی مهران با اتوبوس های ۴۴ نفره ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و برای اتوبوس های ۲۵ نفره ۲۰ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال تعیین شده است و هرگونه عرضه بلیت یا درخواست وجه بیشتر از نرخهای مصوب، تخلف محسوب می شود و سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پیگیری شکایات در این رابطه است.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود در سال جاری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در سراسر کشور از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.