بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

◄ افزایش فروش قسطی کامیون و تریلی در مرداد 1403 ؛ چرا قسطی فروشی رونق گرفته است؟

گشت و گذار در بازار کامیون و گاراژهای پاتوق فروشندگان ماشین سنگین تهران حکایت از آن دارد که در روزهای اخیر فروش قسطی کامیون و تریلی رونق گرفته و مظنه قیمت ها هم کمی بالا رفته است. فعالان بازار درباره چرایی این پدیده نظرات جالبی دارند.

افزایش فروش قسطی کامیون و تریلی در مرداد 1403 ؛ چرا قسطی فروشی رونق گرفته است؟
تین نیوز

گشت و گذار در بازار کامیون و گاراژهای پاتوق فروشندگان ماشین سنگین تهران حکایت از آن دارد که در روزهای اخیر فروش قسطی کامیون و تریلی رونق گرفته  و مظنه قیمت ها هم کمی بالا رفته است. فعالان بازار درباره چرایی این پدیده نظرات جالبی دارند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، رشد قیمت ها در بازار کامیون در هفته اول مرداد کاملا محسوس است اما بازار شاهد رونق خرید و فروش ماشین سنگین به صورت نقد نیست. بیشتر خریداران همچنان در انتظار استقرار دولت پزشکیان و پیامدهای آن هستند و به صورت زیرپوستی حس می کنند بازار در نیمه دوم سال رو به کاهش قیمت خواهد رفت.

در این شرایط بخشی از متقاضیان که خرید خود را به صورت قسطی برنامه ریزی می کنند، در حال خرید هستند و بازار فروش قسطی کامیون و تریلی را داغ نگه می دارند. نمایشگاه داران بازار کامیون نیز می گویند فروشندگانی که معتقدند قیمت ها در آینده ریزش خواهد کرد، کامیون های خود را به صورت شرایطی و قسطی در معرض فروش گذاشته اند و بخشی از ریسک خود را به این شکل کاهش می دهند.

از سوی دیگر، فعالان بازار کامیون در مورد وضعیت این روزهای بازار می گویند: بالا گرفتن تنش ها بین حزب الله و اسراییل عامل اصلی افزایش قیمت ها در بازار کامیون است اما افق پیش رو باز هم در نیمه دوم امسال کاهشی دیده می شود و این گرانی به احتمال زیاد مقطعی است. مگر این که جنگ بزرگ و فراگیری بین حزب الله و اسراییل رخ دهد که در این صورت تحولات بازارها در ایران به طور کلی سمت و سوی دیگری خواهد گرفت.

بعضی دیگر از خبرگان بازار کامیون معتقدند حتی اگر جنگ شدیدی بین حزب الله و اسراییل رخ دهد نیز بعد از یک شوک کوتاه، قیمت کامیون و تریلی رو به کاهش خواهد گذاشت چرا که چنین جنگی طولانی نخواهد بود.

افزایش نرخ دلار و ارتباط آن با فروش قسطی کامیون و تریلی

تحلیل دیگری نیز درباره افزایش فروش قسطی کامیون و تریلی وجود دارد و آن این که؛ رشد نرخ دلار آزاد، قسطی فروشی را در بازار ماشین های سنگین توجیه پذیر کرده است. به این معنی که متقاضیان با توجه به رشد هفته اخیر نرخ دلار، تلاش می کنند نقدینگی اولیه خود را برای خرید کامیون صرف کنند و با پیش بینی افزایش تورم در ماه های آینده، و افت ارزش ریال، به هر حال خرید قسطی را به نفع خود می دانند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.