◄ افزایش فروش قسطی کامیون و تریلی در مرداد 1403 ؛ چرا قسطی فروشی رونق گرفته است؟
گشت و گذار در بازار کامیون و گاراژهای پاتوق فروشندگان ماشین سنگین تهران حکایت از آن دارد که در روزهای اخیر فروش قسطی کامیون و تریلی رونق گرفته و مظنه قیمت ها هم کمی بالا رفته است. فعالان بازار درباره چرایی این پدیده نظرات جالبی دارند.
مجتبی کاوه ؛ گشت و گذار در بازار کامیون و گاراژهای پاتوق فروشندگان ماشین سنگین تهران حکایت از آن دارد که در روزهای اخیر فروش قسطی کامیون و تریلی رونق گرفته و مظنه قیمت ها هم کمی بالا رفته است. فعالان بازار درباره چرایی این پدیده نظرات جالبی دارند.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، رشد قیمت ها در بازار کامیون در هفته اول مرداد کاملا محسوس است اما بازار شاهد رونق خرید و فروش ماشین سنگین به صورت نقد نیست. بیشتر خریداران همچنان در انتظار استقرار دولت پزشکیان و پیامدهای آن هستند و به صورت زیرپوستی حس می کنند بازار در نیمه دوم سال رو به کاهش قیمت خواهد رفت.
در این شرایط بخشی از متقاضیان که خرید خود را به صورت قسطی برنامه ریزی می کنند، در حال خرید هستند و بازار فروش قسطی کامیون و تریلی را داغ نگه می دارند. نمایشگاه داران بازار کامیون نیز می گویند فروشندگانی که معتقدند قیمت ها در آینده ریزش خواهد کرد، کامیون های خود را به صورت شرایطی و قسطی در معرض فروش گذاشته اند و بخشی از ریسک خود را به این شکل کاهش می دهند.
از سوی دیگر، فعالان بازار کامیون در مورد وضعیت این روزهای بازار می گویند: بالا گرفتن تنش ها بین حزب الله و اسراییل عامل اصلی افزایش قیمت ها در بازار کامیون است اما افق پیش رو باز هم در نیمه دوم امسال کاهشی دیده می شود و این گرانی به احتمال زیاد مقطعی است. مگر این که جنگ بزرگ و فراگیری بین حزب الله و اسراییل رخ دهد که در این صورت تحولات بازارها در ایران به طور کلی سمت و سوی دیگری خواهد گرفت.
بعضی دیگر از خبرگان بازار کامیون معتقدند حتی اگر جنگ شدیدی بین حزب الله و اسراییل رخ دهد نیز بعد از یک شوک کوتاه، قیمت کامیون و تریلی رو به کاهش خواهد گذاشت چرا که چنین جنگی طولانی نخواهد بود.
افزایش نرخ دلار و ارتباط آن با فروش قسطی کامیون و تریلی
تحلیل دیگری نیز درباره افزایش فروش قسطی کامیون و تریلی وجود دارد و آن این که؛ رشد نرخ دلار آزاد، قسطی فروشی را در بازار ماشین های سنگین توجیه پذیر کرده است. به این معنی که متقاضیان با توجه به رشد هفته اخیر نرخ دلار، تلاش می کنند نقدینگی اولیه خود را برای خرید کامیون صرف کنند و با پیش بینی افزایش تورم در ماه های آینده، و افت ارزش ریال، به هر حال خرید قسطی را به نفع خود می دانند.
انتهای پیام
وقتی کامیون ۲ یا ۳ میلیاردی رو ۱۰ تا ۱۲ میلیارد به ملت قالب میکنند.نقد قسط چه فرقی میکنه هزار درصد سود داره..دولت مردانی که به فکر ملت نیستند به قیمت کامیون توجه ندارند که یک عامل موثر در تمام شدن کلیه اجناس در بازار هست
قسطی هم خریدار نیست برید بازار میفهمید
والله. بخدا قسم. تنها راه کنترل تورم وگرانی. پایین آوردن قیمت خودرو)کامیون وسواری(میباشد. تعدادی از نمایندگان مجلس واندکی دلال نمیگذارند ونمیخواهند این اتفاق بیفتد. لا مذهب به میلیون ومیلیارد قانع نیستن که...کامیون با حتی پولی که روی دریا به گداهای روی دریا هم میدهند، میشه ۲ میلیارد وارد کشور واینها میفردشن ۸..۱۰....۱۲ و....میلیارد ودرعجبم آیا مسئولین رده بالا اینو نمیفهمند؟
اگر واقعا دلسوز صنف ترابری و راننده هستید کامیون اقساطی تحویل راننده فعال بدهید با سود ۲ درصد..
قیمت واقعاً گرون من امیدوارم دولت آقای پزشکیان به این موضوع رسیدگی نمایید من خودم به امیدی رای دادم ماشین خارج ارزون ولی تا دست ما میاد داخل ایران قیمتش چند برابر میشه من خودم قصد خرید دارم ولی نمیتونم
سلام ماشین اقساطی قیمت دردناک فایده ندارد حق راننده است که خدالعنت فرستد به مسولین حمل ونقل که درحق راننده کوتاهی ووام قرض الحسنه نمیدند به ایثارگران گمنام بی ادعا وبی بنیاد جانباز وایثارگری جانثاران بی ادعای مردم عزیز
قسطی فروش ها نقشه نقدینگیه رانندگان را کشیده اند چون راننده قسطش رو میده حالا از راه نشد از بیراهه اکه هم بی عرضه بود که ماشین رو میخابونن و به پولشون میرسن با حساب کتابش. دز جریانی که .
خوب نخرید اگر پول ندارید و حریص هم نباشید بروید دزدی کنید دسته جمعی
گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد
فروش اقساطی ماشینها دلیلش این هست که قسمتی از همون پیش پرداخت اولیه قیمت اصلی ماشینه الباقیش سود هست برا مافیا وسودخوران
ناگفته نماند هرکسی هم که مغازه یا کاسبی داره میگه نمیصرفه جمع میکنه میگه یه تریلی میگیرم هم عشق و حاله هم درآمد داره ، قشنگ برای قیمت های نجومی مونتاژهای چینی صف هم می بندن و یا قسطی میخره ، دیگه بقیه ماجرا بر همه روشنه که چه وضعی بر سر پیدا کردن بار و ارزون شدن کرایه و پول زور باربری که داره این صنعت رو نابود میکنه آوردن
تنها شغلی که یه زره درامد داشت و بخورو نمیر بود همین شغل کامیون داری بودکه کمر به همت بستن که اینم نابودش کنن با افزایش بی رویه ماشین اقساطی برای خراب کردن کرایه ها
لطفا اول کرایه ها رو درست کنید وبعد بار بعد قسطی بدین
بخاطر ربا خواری
اصلا خریدار نیست.
این سرمایه.دار ها هستند که شبکه مجازی را در اختيار دارند و اینترنتی قیمتها را بصورت کاذب و برای ایجاد جنگ روانی بالا میبرند.
بروید بازار و نمایشگاهها
ببینید فروشنده همیشه پایین تر قیمت میده و خریداری نیست. چون قیمتها خیلی بصورت کاذب و مجازی بالاست.
واردات كشنده هاي چيني كه دست خود شركت هاي دولتي هست يه كاميون براشون با دلار و فروش نفت زير دوتومن براي شركت ها تمام ميشه بعد ميارن تو بازار با وام حدود نقدي با ١٢٠ تا١٥٠ درصد سود نقدي با وام و غيره كه بيشتر يعني حداقل فروش نقدي ٥ ميليارد با اقساط ميشه ٨ميليارد ، اما كرايه ها از تهران تا اصفهان ٧ تومن نميشه راننده و ماشين و هزينه ها عادي و مصرفي با اين كرايه ها نميصرفه به جز شب و روز تو جاده و كنار جاده بخوابي و يا تصادفات جاده اي
ان شاءالله با روی کار آمدن دولت اقای پزشکیان واردات خودرو آزاد میشه و خودرو قیمت واقعی جهانی پیدا می کنه
چراع مگرباهمین قیمت زیر یک تومان بازارکشورها همسایه پر برنامه دیوار برو خودت برو خوب پلاک گرجستانی بگیرند تهران می دهی ۱۳ میلیارد داره میدش۳ میلیارد وپانصد میلیون هم گیر می آید پلاکش بکنند ایرانی بزند دست دوم بخرند چراع ای تنها حسودن
سلام ماشین سنگین تو پاکستان یا ترکمنستان یک تومان هستش چرا تو کشور ما باید ۶برابر پول خریدنش بعدیم ماشین چینی بشاش تو کارش
بگیرید با کامیون کشنده باید مسافر کشی کنید تا بتونیم قسطشو بدید
ببینید : روند خرید و فروش یا معاملات در بازار کامیون ,,,,,, بر خلاف پیچیدگی های پشت پرده و خاص خودش ,, یک شکل ساده و قابل فهم هم داره ,,, ,,,, این صف طویل از کامیونهای صفر یا کارکرده که میبینید ,,,,, در نهایت باید محموله و بار جابجا کنند ,,,, ,,,,
یعنی اینا رو کسی نمیخره که بزاره جلو درب منزل و صبح ها باهاش بره ,,, نان سنگک تازه بخره !
یا باهاش ایاب ذهاب کنه ,,,,,, هر روز سوار شه , بره شرکت یا اداره , سر کار ,,, بعد از ظهر ها هم بیاد خونه ! !
اینها بعد از چندین دست , دلالی و کمیسیون و پرداخت حق و حقوق و عوارض گوناگون و درصد و غیره , با سیراب نمودن عوامل فوق در طول مسیر ! ,, به بالاترین حد شاخص قیمت ممکن , در نمودار خود رسیده ,, سرانجام ,, تحویل ماشیندار بدبخت میشوند !
سپس به محض پایان معامله و خروج کامیون از نمایشگاه ,, استهلاک ناوگان و فشارهای همه جانبه و خرجهای چندین میلیونی و اقساط ,, فورا شروع میشه .
حال سوال اینه : خروج از نمایشگاه ,,
به کدام مقصد ؟!
با کدام بار ؟!
با کدام سوخت ؟!
با کدام کرایه ؟!
با کدام جاده ؟!
بی زحمت پاسخ این چند تا سوال ساده , داده بشه , که منبعد , اخبار فروش قسطی ,,, یا رونمایی از باشکوهترین کامیونهای نسل جدید رو با لذت بیشتری دنبال کنیم !