بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ بزرگترین موتور V8 که تاکنون در خودروهای آمریکایی نصب شده است!

موتورهای v8 یا همان 8 سیلندر با غرش های خاص خود محبوب بسیاری از رانندگان هستند اما قوی ترین انواع این موتورها در آمریکا تولید شده اند.

بزرگترین موتور V8 که تاکنون در خودروهای آمریکایی نصب شده است!
تین نیوز |

موتورهای v8 یا همان 8 سیلندر با غرش های خاص خود محبوب بسیاری از رانندگان هستند اما قوی ترین انواع این موتورها در آمریکا تولید شده اند.

  • افزایش حجم موتور: در دوران خودروهای Muscle کلاسیک، خودروسازان آمریکایی برای ساخت خودروهای سریع‌تر و موتورهای بزرگ‌تر رقابت می‌کردند. موتورهای بزرگ‌تر به مصرف سوخت بیشتر و تولید قدرت بیشتر منجر می‌شدند.
  • موتور 500 اینچی کادیلاک: موتور 500 اینچی کادیلاک در سال 1970 معرفی شد و بزرگ‌ترین موتور V-8 بود که تا به حال در یک خودروی تولیدی آمریکایی نصب شده است. این موتور 400 اسب بخار قدرت و 550 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کرد.
  • کاهش قدرت موتور: به دلیل بحران سوخت و مقررات دولتی در دهه 1970، قدرت موتور 500 اینچی کادیلاک به تدریج کاهش یافت و تا سال 1976 به 190 اسب بخار رسید.
  • مقایسه با موتورهای دیگر: موتورهای بزرگ دیگری نیز در خودروهای آمریکایی نصب شده‌اند، اما موتور 500 اینچی کادیلاک همچنان بزرگ‌ترین موتور V-8 باقی مانده است.

SRT Viper موتور

موتور Cadillac 500 V-8 

در بیشتر دهه ۱۹۶۰، جنرال موتورز یک ممنوعیت عجیب برای موتورهای بزرگ داشت که مانع از نصب موتورهای V-8 با حجم بیش از ۴۰۰ اینچ مکعب در خودروهای متوسط می‌شد. کوروت از این ممنوعیت مستثنی بود، اما این موضوع عملکرد خودروهای muscle شورولت را تا زمان لغو ممنوعیت برای مدل‌های سال ۱۹۷۰ محدود کرد. با این حال، برای خودروهای بزرگ جنرال موتورز، موتورهای بزرگ نه تنها مجاز بودند، بلکه ضروری بودند، به ویژه برای کادیلاک‌ها. الدورادو در دهه ۶۰ پنج نسل را پشت سر گذاشت و با هر ورودی جدید، اندازه آن افزایش یافت و نیاز به موتورهای بزرگ‌تر برای حرکت آن داشت.

قدرت و توان 1970 Cadillac Eldorado

Engine

500ci V-8

Horsepower

400 HP

Torque

550 pound-feet

Transmission

Three-speed automatic

0-60 Time

8.8 seconds

Quarter-mile

16.37 seconds

Top Speed

126 MPH

موتور کادیلاک 500 V-8  برای مدل سال 1970 معرفی شد، این موتور تا سال 1976 منحصر به الدورادو بود و از موتور کادی 472ci ساخته شده بود، با افزایش کورس برای ایجاد حجم بیشتر. با قدرت 400 اسب بخار، به اندازه عملکرد آن روزها پویا نبود، اما با تولید 550 پوند-فوت گشتاور، قهرمان نیروی چرخشی بود. این موتور الدورادو را به یک خودروی Drag کارخانه‌ای تبدیل نکرد، اما کمک کرد تا از یک خودروی کند جلوگیری کند.

The 400-Plus Displacement Club

1969 Ford Mustang Boss 429 9

تمامی سه خودروساز بزرگ آمریکایی سال‌ها موتورهای V-8 با حجم بیش از ۴۰۰ اینچ مکعب ساختند ، اما این موتورها برای استفاده در خودروها و کامیون‌های بزرگ رزرو شده بودند. زمانی که پونتیاک GTO در سال ۱۹۶۴ استفاده از موتورهای بزرگ V-8 در خودروهای متوسط را محبوب کرد، جنگ حجم و اسب بخار آغاز شد. این نبرد عملاً تا سال ۱۹۶۶ با معرفی موتور کرایسلر ۴۲۶ استریت همی به پایان رسید. با تولید ۴۲۵ اسب بخار و ۴۹۰ پوند-فوت گشتاور، این موتور بالاترین عملکرد را در دوران خودروهای muscle کلاسیک داشت.

420-Friendly Engines

Engine

Horsepower

Torque

426ci Hemi V-8

425 HP

490 pound-feet

427ci FE V-8

425 HP

480 pound-feet

427ci L88 Tri-Power V-8

435 HP

460 pound-feet

428ci Cobra Jet V-8

335HP

420 pound-feet

429ci 390-Series V-8

340 HP

480 pound-feet

429ci Cobra Jet V-8

375 HP

450 pound-feet

440ci Magnum V-8

390 HP

490 pound-feet

454ci LS-6 V-8

450 HP

500 pound-feet

455ci Big Block V-8

360 HP

510 pound-feet

460ci 385-Series V-8

365 HP

500 pound-feet

472ci 472-Series V-8

375 HP

525 pound-feet

500ci 472-Series V-8

400 HP

550 pound-feet

فورد موتور 429ci Cobra Jet V-8 با 335 اسب بخار قدرت داشت که بسیاری معتقد بودند کمتر از حد واقعی ارزیابی شده بود، اما زمان‌های 14 و 15 ثانیه‌ای در مسیر یک‌ چهارم مایل خودروهای مجهز به آن، این ادعا را رد می‌کرد. در شورولت کوروت‌های C2 و C3 موتور 427ci V-8 با 425 اسب بخار قدرت داشتند، اما هیچ خودروی تولیدی متوسط دیگری به آن دسترسی نداشت. سرانجام، در سال 1970، زمانی که ممنوعیت موتورهای بزرگ جنرال موتورز به پایان رسید، موتور 454ci V-8 با 390 اسب بخار قدرت معرفی شد و به شورولت چِوِل فرصتی در برابر خودروهای muscle داده شد.

454 Horsepower King

 موتور بیگ بلاک 454 شورولت پادشاه اسب بخارها است. این موتور در سال 1970 معرفی شد و در دو نسخه عرضه شد. نسخه LS-5 آن 390 اسب بخار قدرت و 500 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کرد، که تا زمانی که با 450 اسب بخار نسخه LS-6 مقایسه نشود، بد نیست. این موتور بیشتر به خاطر قرار گرفتن زیر کاپوت‌های شورولت چِوِل SS 1970 و کوروت C3 ZR2 1971 معروف است، که هر دو از کلاسیک‌های بسیار نادر هستند.

Quickest Massive Engine Cars

کادیلاک الدورادو همیشه یک خودروی لوکس بزرگ بوده و موتور 500ci V-8 آن هرگز برای تبدیل شدن به یک خودروی عملکردی طراحی نشده بود. با این حال، موتورهای بزرگ دیگر برای برنده شدن در چالش‌های Red Light و کسب افتخار در مسیر مستقیم طراحی شده بودند. همانطور که افزایش حجم موتور به معنای افزایش اسب بخار نیست، حجم بالای سیلندرها نیز به معنای زمان‌های کوتاه‌تر در مسیر یک‌چهارم مایل نیست.

Big V-8 Drag Race

Car

Engine

Quarter-mile Time

1970 Cadillac Eldorado

500ci 472-Series V-8

16.37 seconds

1968 Lincoln Continental Mark III

460ci 385-Series V-8

16.0 seconds

1969 Ford Mustang Boss 429

429ci 385-Series V-8

14.09 seconds

1970 Dodge Challenger R/T SE

440ci Magnum V-8

14.0 seconds

1969 Ford Mustang Mach 1

428ci Cobra Jet V-8

13.9 seconds

1970 Chevrolet Chevelle SS

454ci LS-6 V-8

13.8 seconds

1970 Buick GSX Stage 1

455ci Big Block V-8

13.3 seconds

1967 Chevrolet Corvette Sting Ray

427ci L88 Tri-Power V-8

13.3 seconds

1970 Plymouth Hemi 'Cuda

426ci Hemi V-8

13.1 seconds

Green 1970 Plymouth Hemi Cuda

موتور Dodge Viper

Generation

Engine

Horsepower

First (1992-2002)

8.0-liter Viper V-10

400-460 HP

Second (2003-2006)

8.3-liter Viper V-10

500-510 HP

Second (2008-2010)

8.4-liter Viper V-10

600-640 HP

Third (2013-2017)

8.4-liter Viper V-10

640-645 HP

دوج نسل سوم وایپر را با یک موتور V-10 با حجم 8.4 لیتر، که معادل 512.5 اینچ مکعب است، تجهیز کرد. وایپر رکورد بزرگترین موتور نصب شده در یک خودروی تولیدی آمریکایی را دارد، اما یک نکته وجود دارد که به کادیلاک اجازه می‌دهد تا همچنان مقداری از اعتبار خود را حفظ کند. موتور وایپر برای رسیدن به این مقام نیاز به دو سیلندر اضافی داشت، بنابراین کادیلاک الدورادو همچنان قهرمان موتورهای V-8 است. با توجه به روند فعلی به سمت موتورهای توربو V-6 و هیبریدی، بعید است که هیچ خودروی آمریکایی دیگری بتواند حجم موتور 500ci V-8 را پشت سر بگذارد.

Cadillac 500 V-8

واقعیت این است که موتور کادیلاک 500 به عنوان بزرگترین موتور V-8 که تاکنون در یک خودروی آمریکایی نصب شده است،  موتور 500ci بزرگتر از هر موتور خودروی تولیدی دیگری است، اما نه قدرتمندتر و نه سریع‌تر، فقط یک عدد است که بزرگ به نظر می‌رسد. کادیلاک الدورادو 1970 یک کلاسیک بی‌زمان است، اما قطعاً یک خودروی خیابانی نیست. موتور کادیلاک 500 می‌توانست افسانه‌ای‌ترین موتور ساخته شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: msn
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.