بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
رییس کمیته اضطرار شرکت نفتکش پاسخ داد

◄ چرا «سانچی» به سختی خاموش شد؟

در مراحل اول اطلاعاتی به ما رسید که مشخص شد پس از تصادف نفتکش انفجارهای مهیبی رخ داده و حتی نظر کارشناسان مرکز امداد شانگهای این بود که حرارت ایجاد شده از انفجار بسیار بالاست و عملاً امکان کمک‌رسانی را به دلیل وجود گازهای سمی و ستون دود عظیم مقدور نیست و یا با کندی پیش خواهد رفت.

چرا «سانچی» به سختی خاموش شد؟
تین نیوز

رییس کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه وجود گازهای سمی و ستون دود عظیم مانع عملیات امداد شد، گفت:‌تا آخرین لحظه امیدوار بودیم همکاران‌مان را زنده پیدا کنیم و یا پیکر آنها را به خانواده‌هایشان تحویل دهیم که متاسفانه به دلیل حجم بالای حرارت، دود و عناصر فنی دیگر این وضعیت محقق نشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جبل‌عاملی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی گفت:‌ از ساعت اول حادثه نفتکش سانچی در اتاق مانیتور و اضطرار به همراه همکارانم حضور داشتیم و با تمامی سازمان‌های بین‌المللی و داخلی برای امدادرسانی به نفتکش تماس برقرار کردیم.

رییس کمیته اضطرار شرکت نفتکش ادامه داد: در مراحل اول اطلاعاتی به ما رسید که مشخص شد پس از تصادف نفتکش انفجارهای مهیبی رخ داده و حتی نظر کارشناسان مرکز امداد شانگهای این بود که حرارت ایجاد شده از انفجار بسیار بالاست و عملاً امکان کمک‌رسانی را به دلیل وجود گازهای سمی و ستون دود عظیم مقدور نیست و یا با کندی پیش خواهد رفت.

او تاکید کرد: با وجود این وضعیت ما به صورت حرفه‌ای و احساسی به مسائل نگاه کردیم و حضور خود در این مساله را ادامه دادیم که در امتداد آن عملیات ادامه داشت و تا آخرین لحظه امیدوار بودیم همکاران‌مان را زنده پیدا کنیم و یا پیکر آنها را به خانواده‌هایشان تحویل دهیم که متاسفانه به دلیل حجم بالای حرارت، دود و عناصر فنی دیگر این وضعیت محقق نشد.

جبل‌عاملی ادامه داد:‌ پهنای کشتی ۵۰ لنگر است. دو طرف کشتی آب موازنه به قطر ۲.۵ متر است. تصادف شدید بود و کشتی هنگ‌کنگی حدود ۵ متر وارد تانکر محموله شده بود. کشتی که با ما برخورد کرده از دماغه برخورد کرده که سخت‌ترین جای کشتی است به همین دلیل خسارت زیاد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.