◄ LNG برای مقابله با انتشار گازهای گلخانهای کافی نیست
JBC Eneregy اعلام کرد، استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG)، بهعنوان سوخت کشتیهای اقیانوسپیما، برای دستیابی به توافقات مقابله با انتشار گازهای گلخانهای کافی نخواهد بود. صنعت حملونقل دریایی، نیاز به یافتن راهکارهای دیگری برای کاهش انتشار این گازها دارد.
JBC Eneregy اعلام کرد، استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG)، بهعنوان سوخت کشتیهای اقیانوسپیما، برای دستیابی به توافق مقابله با انتشار گازهای گلخانهای کافی نخواهد بود و صنعت حملونقل دریایی، نیاز به یافتن راهکارهای دیگری برای کاهش انتشار این گازها دارد.
IMO (سازمان جهانی دریانوردی) با کاهش حداقل 50 درصدی انتشار گازهای گلخانهای تا سال 2050 موافقت کرده است. اما JBC Energy اشاره کرده که تغییر سوخت کشتیها به LNG بهتنهایی برای رسیدن به اهداف تعیینشده کافی نخواهد بود، حتی اگر تمامی صنعت حملونقل جهان از این سوخت استفاده کنند، هنوز هم 350 میلیون تن از هدف کاهش کربن فاصله خواهیم داشت.
به همین علت، یافتن راهحلهای دیگری مانند، افزایش بهرهوری، ضبط و ذخیرهسازی کربن، سیستمهای هیبریدی و باتری توسط صنعت حملونقل ضروری است.
بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، JBC افزود، LNG میتواند میزان قابلتوجهی از انتشار گازهای گلخانهای را کاهش دهد، اما تدابیر نهایی سال 2023، بیشترین نقش را در رسیدن به اهداف 2050 خواهند داشت.