بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

پرداخت وام به شرکتهای ریلی برای خرید واگن

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت های ریلی که اقدام به جابه جایی بار با قطار از بنادر کنند، از سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خرید واگن باری دریافت خواهند کرد.

تین نیوز |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت های ریلی که اقدام به جابه جایی بار با قطار از بنادر کنند، از سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خرید واگن باری دریافت خواهند کرد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد راستا صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۰۷.۵ میلیون تن رشد ۴.۳ درصدی داشته است، گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در این مدت ۲۳.۵ میلیون تن بود که نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد ۱۵.۸ درصدی داشته است. این مهم در بخش صادرات نفتی ۳۸.۵ تن بود که رشد ۲.۲ درصدی نسبت به هشت ماهه ۹۷ داشته است.

وی با اشاره به کاپوتاژ کالا و جابه جایی کالا بین بنادر داخلی کشور با ۶ میلیون تن که منجر به رشد ۱۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته بوده، افزود: در این مدت ۶ هزار و ۵۹۵ فروند کشتی اقیانوس پیما در بنادر کشور پهلو گرفته اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمهیدات تحریم کنندگان نتوانست صنعت دریایی ما را زمینگیر کند، گفت: ما به مقامات آیمو (سازمان جهانی دریانوردی) با اسناد قانونی نسبت به تحریم های غیرقانونی آمریکا شکایت کردیم، این در حالی است که برایان هوک (نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران) در دیدار با دبیرکل آیمو اعلام کرده بود که تحریم های ایران را به اطلاع این سازمان جهانی رسانده ایم، ولی من به دبیرکل آیمو گفتم این رفتار آمریکا مضحک بوده و یک اشتباه تاریخی است.

معاون وزیر راه ادامه داد: در حال حاضر ناوگان ایران با پرچم کشورمان در اقصی نقاط عالم در تردد است و بخش خصوصی نیز تاکنون ۵.۵ هزار میلیارد تومان در مناطق کشور سرمایه گذاری کرده و امروز شاهد سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی در بندر امیرآباد هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: قرار است بر اساس قوانین بین المللی از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی سوخت کشتی ها از سولفور ۳.۵ درصد به سولفور نیم درصد کاهش یابد که نگرانی در زمینه نحوه تأمین این سوخت را داشتیم، ولی با کمک وزارت نفت، سوخت مورد نیاز تولید و تأمین شده و نگرانی از این نظر برای ناوگان کشتیرانی کشور نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: باید زمان توقف کشتی ها با هدف افزایش رقابت میان بنادر کاهش یابد. بر اساس گزارش آنکتاد میانگین زمان توقف کشتی ها برای تخلیه و بارگیری بار فله ۱۰.۷ روز و بار مایع ۵.۵ روز باشد که بنادر ما نیز باید به این نُرم های جهانی دست یابند.

راستاد با اشاره به ادامه مکانیزم حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص حمایت از خطوط کشتیرانی در قالب تعرفه های ترجیحی و همچنین تعرفه های تخلیه و بارگیری و روند کاهشی آن افزود: امسال قرارداد تولید کانتینر در داخل توسط یک تولیدکننده داخلی به امضا رسید و به زودی یک تولیدکننده دیگر نیز اقدام به تولید کانتینر خواهد کرد که این سرمایه گذاری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

وی با اشاره به تولید ۷۶۸ قطعه موردنیاز سازمان بنادر توسط شرکت های تولیدکننده داخلی و صرفه جویی ۶۱ میلیارد تومانی آن گفت: به شرکت های ریلی که اقدام به افزایش حمل کانتینری بار با قطار از بنادر کنند، وام خرید واگن خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.