بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر نباید معطل شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تولید در پسکرانه بنادر را یک فعالیت اقتصادی درخشان برای کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر نباید معطل شود.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر نباید معطل شود
تین نیوز

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تولید در پسکرانه بنادر را یک فعالیت اقتصادی درخشان برای کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر نباید معطل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام سرور نوتی زهی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا که از ظرفیت بندری برخوردار هستند، فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزوده‌ای خود را به پسکرانه بنادر منتقل کرده‌اند چراکه اینگونه هزینه حمل و نقل و زمان برای صادرات کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت برای تبدیل پسکرانه بنادر به محلی برای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، ارزش افزوده‌ای و خدماتی هستیم تا از سوی دولت‌های متوالی دنبال شود و صادرات از محلی نزدیک به بندر در دستورکار قرار گیرد.

فعالیت های تولیدی، صنعتی و معدنی در پسکرانه بنادر حمایت شود

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید فعالیت اقتصادی برای بخش خصوصی در پسکرانه بنادر سودآور و دارای توجیه اقتصادی باشد، عنوان کرد: اگر بتوانیم در نزدیکی بنادر فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای در مورد کالاها را در دستورکار قرار دهیم و اینگونه از صادرات مواد خام به ویژه در حوزه معدنی پرهیز کنیم می‌توانیم با فراوری کالا و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، درآمد خود را افزایش دهیم.

نوتی زهی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر نباید معطل شود، گفت: باید فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در پسکرانه بنادر حمایت شود و برای صدور مجوزهای لازم، از کاغذبازی و طولانی شدن فرایندهای اداری جلوگیری به عمل آید تا با کوتاه و تسهیل شدن مسیر فعالیت اقتصادی به منظور فعالیت بخش خصوصی در پسکرانه بنادر، شاهد تسریع و تحقق این امر باشیم.

اعمال تخفیف برای سرمایه گذاران پسکرانه بنادر

وی با اشاره به ضرورت حذف قوانین دست و پا گیر در راستای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، ارزش افزوده‌ای، خدماتی و...در پسکرانه بنادر به منظور تشویق فعالان بخش خصوصی، اظهار داشت: این نوع فعالیت اقتصادی در پسکرانه بنادر حرکت بسیار ارزشمندی تلقی می‌شود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه باید از ظرفیت پسکرانه بنادر باید در حوزه تولید، صادرات و صادرات مجدد به خوبی استفاده کرد، گفت: لحاظ تخفیف ویژه برای کسانی که در پسکرانه بنادر قصد فعالیت اقتصادی دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید توسط دولت مدنظر قرار گیرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.