◄ علت تأخیر در بهرهبرداری از نیمه جنوبی خط ۳ مترو / عذرخواهی می کنیم
تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تنها مشکل پیش رو در بهرهبرداری از نیمه جنوبی خط 3 مترو، نرسیدن به موقع پله برقی است.
جعفر تشکری هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که در برج میلاد تهران در طی 2 روز برگزار میگردد، در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز در خصوص علت به بهرهبرداری نرسیدن نیمه جنوبی خط 3 مترو گفت: مشکل اصلی این خط عدم نصب پلههای برقی آن است. ما در حال حاضر بیش از 100 دستگاه پله برقی از خارج وارد کردهایم یا در دست ساخت داریم.
وی افزود:بخشی از این پلهها نصب شده است و طبیعتاً بابت این موضوع از پروژه عقب هستیم و نسبت به این تأخیر از تمام شهروندان تهرانی عذرخواهی میکنیم.
شهرداری دوست دارد که این پروژه هر چه سریعتر به بهرهبرداری برسد و در خدمت مردم باشد، اما باید شهروندان به ما نیز حق دهند، چون مشکلات فراوانی در زمینه تأمین منابع مالی، بحث حمل و نقل دریایی واگنها و تجهیزات این پروژه، بحث ارزی آن را داشتیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص استفاده از تولیدات داخلی در زمینه پله برقی گفت: شهرداری از تعدادی تولیدکننده و صنعتگر داخلی استفاده کرده بود که متأسفانه از کیفیت پایینی برخوردار بودند و ما مجبور شدیم که آنها را پس از نصب باز کنیم.
تشکری هاشمی درباره تاریخ به بهرهبرداری رسیدن این خط از مترو گفت: به محض اینکه محموله پله برقی وارد ایران شود و نصب گردد این خط از مترو به بهرهبرداری خواهد رسد.
با سلام. مگر در ماه ها وهفته های گذشته نمی دا نستید که پله برقی ندارید چرا با دروغ مردم را فریب وسر کار میگذارید. برای چند روز هم با کلمه پله برقی بازی کنید. تا هفته های اینده جدید ترین بهانه رو شود. ممنون از زحمات شما
گناه سو مدیریتتان را گردن تولید کنندگان داخلی نندازید، این تولید کنندگان خیلی جاها کار کردند و کارشان موفق بوده، اتفاقا در جاهایی که از پله برقی خارجی که عمدتا چینی بوده دچار مشکل شدیم
مگر بقیه ایستگاه ها پله برقی داشتند که شما آن ها را افتتاح کردید؟ با توجه به این که الان شب عید هست این خط میتونه کمک بزرگی برای کاهش ترافیک تهران باشه
دوستان شهرداری تهران: چرا اینقدر تب " افتتاح " دارید و هرگز به موضوع " نگهداری " به صورت علمی و صحیح فکر نمی کنید. مثلا بعد از برف اخیر تهران، در بزرگراه های شهر، چاله های متعددی در اثر ریختن غیر اصولی و بیش از حد نمک برای برف روبی، در سطح آسفالت ایجاد شده است. در همه جای دنیا با یک دستگاه بسیار ساده به نام Spreader که به قسمت عقب یک وانت یا کامیون نصب می شود، به صورت یکنواخت، شن و نمک را در سطح جاده می پاشند. در تهران کارگران با استقرار در قسمت بار کامیون و وانت حاوی شن(و خاک!) در سرمای زمستان؟، با بیل!! به ریختن کپه های نمک و شن اقدام می کنند. آیا کسی در شهرداری بررسی می کند که چه تعداد از تصادفات و سوانح بزرگراه های تهران در اثر چاله ها و گودال های ایجاد شده بعد از نمک و شن پاشی ها بوده است؟؟