◄ تردد ۱۰ هزار تاکسی پیکان
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، بابیان اینکه تاکسیمترها بهترین ابزار تعیین نرخ کرایه تاکسی هستند، رفع بینظمی در وصول کرایهها را مستلزم اعمال نظارت دقیق شهرداری بر روند فعالیت تاکسیرانی دانست.
به گزارش تیننیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در مورد پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه باید نرخ کرایه تاکسیها بر مبنای شمال و جنوب پایتخت متغیر باشد گفت: وجود تاکسیمترها نیاز به تعیین نرخهای متفاوت برای شمال و جنوب پایتخت را مرتفع میسازد، بنابراین تاکسیهایی که بدین روش که یک فرمول جهانی بوده، تجهیز شده باشند نیازی به تعیین نرخهای متفاوت ندارند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: هماکنون تاکسیمتر یکی از بهترین ابزارهای سنجش نرخ کرایه تاکسی است و در جهان نیز بهمحض ورود مسافر به تاکسی این ابزار فعالشده و در این شرایط از راننده نرخ کرایه سؤال نمیشود.
وی تأکید کرد: در شرایط کنونی هنوز 10 هزار پیکان تاکسی و تعداد زیادی پراید در تهران تردد میکنند که این امر در شان کشور نیست، باید بهمنظور جلب اعتماد گردشگران به سمت مدرنسازی خودروهای مورداستفاده تاکسیرانی حرکت کنیم.
همه دستگاهها در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده وارد شوند
محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به استفاده خودروهای استان تهران از سوخت بنزین و گازوئیل یورو ٤ گفت: سوخت خودروها مناسب است اما به دلیل فرسودگی خودروها عملیات سوخت بهطور کامل انجام نمیشود و شاهد افزایش آلودگی در تهران هستیم.
وی افزود: مصوبه ابلاغشده از سوی رئیسجمهور در خصوص جایگزینی خودروهای فرسوده تکلیف سنگینی برای کمیسیون کاهش آلودگی هوای استان دارد و همکاری همه دستگاهها برای اجرای آن ضروری است.
مقیمی بابیان اینکه نیاز است شهرداری تهران و سایر شهرستانهای استان در جایگزینی اتوبوسهای فرسوده وارد شوند تصریح کرد: در اطلاعرسانی جایگزینی خودروهای فرسوده، کامیونها، موتورسیکلتها، اتوبوس و کامیونتها صداوسیما و رسانهها نقش مهمی دارند تا مردم برای استفاده از تسهیلات این طرح ترغیب شوند.
استاندار تهران گفت: دولت حتی مصوبه خروج 2 خودرو فرسوده به ازای تولید هر خودرو را از دستور کار خارج کرد تا نشان دهد علاقهای به نوسازی بافت فرسوده ندارد.