بازدید سایت : ۵۳۲۶۹

پرداخت کرایه تاکسی های تهران به صورت هوشمند انجام می شود / ورود ۱۷۵۲ تاکسی برقی به پایتخت

تاکسی های تهران به سیستم کرایه گیری آنلاین و نظارت هوشمند مجهز می شوند.

پرداخت کرایه  تاکسی های تهران به صورت هوشمند انجام می شود / ورود ۱۷۵۲ تاکسی برقی به پایتخت
تین نیوز |

نشست خبری سالانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد و در آن، شادی مالکی، مدیرعامل این سازمان، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آینده ارائه کرد. یکی از مهم ترین محورهای این نشست، ورود ۱۷۵۲ تاکسی برقی به ناوگان حمل ونقل شهری و ارائه تسهیلات ویژه با نرخ بهره پایین برای رانندگان بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکو ایران، مالکی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از ۸۰ هزار تاکسی تهران فرسوده هستند، تأکید کرد که این خودروها نه تنها بر آلودگی هوا تأثیرگذارند، بلکه از نظر ایمنی نیز برای شهروندان خطرناک محسوب می شوند. وی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شده و امسال نیز ۴ هزار پرونده نوسازی تشکیل شده است که تاکنون ۱۵۰۰ تاکسی جدید تحویل رانندگان شده اند.

یکی از مهم ترین طرح های امسال، ورود ۱۷۵۲ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی است. مالکی اعلام کرد که برای این خودروها وام های کم بهره از محل ماده ۱۲ در نظر گرفته شده است، اما این تسهیلات هنوز از سوی دولت ابلاغ نشده است. تاکنون ۱۷۲ تاکسی برقی وارد ناوگان شده اند و مذاکرات برای افزایش این تعداد همچنان ادامه دارد.

به گفته مالکی، برای پشتیبانی از ناوگان برقی، ۱۹ جایگاه شارژ با بیش از ۶۰ استند فعال شده اند و در آینده این تعداد به ۳۰۰ استند افزایش خواهد یافت. همچنین طرحی برای ایجاد زیرساخت های شارژ در منازل تاکسیرانان در دستور کار قرار دارد.

تحول دیجیتال در تاکسیرانی؛ نظارت و کرایه گیری هوشمند

در راستای بهبود خدمات، تاکسی های تهران به سیستم کرایه گیری آنلاین و نظارت هوشمند مجهز می شوند. تاکنون ۱۰ هزار تاکسی به اپلیکیشن "تاکسی برخط" متصل شده اند و این تعداد به زودی افزایش خواهد یافت. مالکی تأکید کرد که در این سیستم، نرخ کرایه شناور بوده و بر اساس مدت زمان سفر تغییر می کند، اما سقف افزایش کرایه ۵۰ درصد تعیین شده است.

یکی از دغدغه های اصلی تاکسیرانان، وضعیت معیشتی و بیمه آنهاست. مالکی اعلام کرد که سازمان تاکسیرانی با پیگیری های خود، بیمه تکمیلی چندین هزار راننده را تأمین کرده و همچنین کمک های بلاعوض برای نوسازی خودروها و درمان بیماری های صعب العلاج ارائه شده است.

در حالی که تاکسیرانی تهران برنامه های زیادی برای نوسازی و دیجیتالی سازی دارد، چالش های مالی و نیاز به حمایت دولت از مهم ترین موانع اجرای این طرح محسوب می شوند. اکنون باید دید که آیا دولت تسهیلات وعده داده شده را تخصیص خواهد داد یا اینکه روند نوسازی و برقی سازی ناوگان، با کندی مواجه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.