◄ زنگ هشدار نابودی شغل رانندگان تاکسی به صدا درآمد
تاکسیرانان تهرانی از نابود شدن تدریجی شغل خود به دلیل انفعال سازمان تاکسیرانی، شورای شهر و شهرداری و عدم برخورد با فعالیت غیرقانونی سکوهای خدمات مسافربری اینترنتی خبر می دهند.

تاکسیرانان تهرانی از نابود شدن تدریجی شغل خود به دلیل انفعال سازمان تاکسیرانی، شورای شهر و شهرداری و عدم برخورد با فعالیت غیرقانونی سکوهای خدمات مسافربری اینترنتی خبر می دهند.
در یادداشتی که توسط یکی از تاکسیرانان قدیمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده به نگرانی رانندگان تاکسی از نابودی این شغل به دلیل فعالیت غیرقانونی شرکت های مسافربر اینترنتی اشاره شده و آمده است؛ بر کسی پوشیده نیست تاکسی، از مصادیق هویتی و برند هر کشور محسوب می شود.
سیاست گذاران و متولیان این وسیله نقلیه عمومی همواره سعی می کنند با حمایت از تاکسیرانان کشورشان این برند را از گزند آسیب ها مصون بدارند تا مردم آن کشور ضمن استفاده از این وسیله نقلیه از آرامش سفرهای شهری بهره و لذت ببرند.
در کشور ما که همهی امور آن با دیگر کشورها متفاوت است ، تاکسی و تاکسیران نیز از سوءمدیریتها بینصیب نمانده است. تصور کنید یک جوان جویای کار تصمیم میگیرد شغل راننده تاکسی را برای کسب درآمد و امرار معاش انتخاب کند و با تبلیغاتی که از تاکسی برقی شده تصمیم می گیرد یک دستگاه از این تاکسی ها را تهیه کند. در این صورت باید نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه کند و تازه برای ورود به سیستم تاکسیرانی هم باید مبالغ هنگفتی هم بپردازد .
این جوان در مسیر رفتن به سازمان تاکسیرانی برای طی کردن مراحل اشتغال به حرفه رانندگی تاکسی با تبلیغات شرکتهای مسافربر اینترنتی مواجه میشود که نه تنها پراید مدل دهه هفتاد-هشتادی را می پذیرند ، بلکه ۶۰۰ هزار تومان هم جایزه می دهند!
عقل سلیم کدام یک را انتخاب می کند؟ تاکسی را ، که هم محدودیت های بی شماری برای آن گذاشته اید و هم سالیانه باید به بهانه های رنگارنگ به جاهای مختلف پول بدهد و یا فعالیت در شرکتهای مسافربر اینترنتی را که بدون هیچ محدودیت ، نظارت و بهانهای برای اخذ وجه اجازه کار می دهند؟
چگونه است درحالیکه شرکتهای مسافربر اینترنتی که طی این چندین سال فعالیت در حوزهی حمل و نقل تاکنون از شهرداری که طبق قانون تنها مرجع صدور مجوز پروانه فعالیت برای فعالین حوزهی حمل ونقل است این مجوز را دریافت نکردهاند و شهرداری نیز نه تنها از آنها بخاطر این تخلف شکایت نکرده بلکه ۱ درصد از این شرکتها بعنوان حقالسکوت دریافت می کند، اما شورا که مرجع رسیدگی به تخلفات شهرداری است نیز سکوت اختیار کرده است؟
چرا سرنوشت کاری و شغلی رانندگان تاکسی به سیاسیکاری ها و مصلحت اندیشی ها گره زده شده است؟