بازدید سایت : ۸۸۲۸۵

◄ مطالبه گری رانندگان تاکسی ون های فرسوده درباره خلف وعده مسئولان

جمعی از رانندگان تاکسی ون های فرسوده از مسئولان سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور درخواست کردند نسبت به وعده های داده شده برای نوسازی ناوگان ون تاکسی ها، متعهد باشند.

مطالبه گری رانندگان تاکسی ون های فرسوده درباره خلف وعده مسئولان
تین نیوز |

جمعی از رانندگان تاکسی ون های فرسوده از مسئولان سازمان تاکسیرانی و وزارت کشور درخواست کردند نسبت به وعده های داده شده برای نوسازی ناوگان ون تاکسی ها، متعهد باشند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وعده های مکرر و بی عملی که برای نوسازی ناوگان ون تاکسی ها در تهران و سراسر کشور از سوی مسئولان داده شده، راننندگان تاکسی ون های فرسوده را به سطوح آورده و اعتراض آنها را در پی داشته است.

جمعی از رانندگان تاکسی ون های فرسوده در تماس با خبرنگار تین نیوز از برگزاری تجمع در روزهای آینده – 20 آبان ماه – در تهران و در اطراف وزارت کشور خبر دادند.

به گفته آنها این تجمع مطالبه گری با حضور گسترده ون تاکسی ها جلوی ساختمان وزارت کشور برگزاری خواهد شد تا صدای اعتراض رانندگان تاکسی ون های فرسوده که با مشکلات فراوان ناشی از فرسودگی خودروهای خود از جمله؛ خرابی مکرر وسیله نقلیه، هزینه بالای تعمیرات، کمبود قطعات یدکی باکیفیت، کاهش ایمنی خودرو و ... دست و پنجه نرم می کنند، به گوش مسئولان برسد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسدبیگی - اسداله پاسخ

    اعتراض رانندگان تاکسی ون‌های فرسوده، نشانه‌ای از مشکلات جدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و نیاز به توجه ویژه مسئولین است. برای ارائه یک تحلیل جامع‌تر و ارائه راهکارهای مؤثرتر، می‌توانیم به موارد زیر بپردازیم:
    ریشه‌های اصلی مشکل:
    • قدمت ناوگان: بسیاری از ون‌های تاکسی از عمر بالایی برخوردار بوده و به دلیل فرسودگی، مشکلات فنی متعددی دارند.
    • عدم برنامه‌ریزی بلندمدت: نبود یک برنامه جامع و بلندمدت برای نوسازی ناوگان تاکسی، باعث شده است تا این مشکل به صورت مزمن باقی بماند.
    • مشکلات مالی رانندگان: بسیاری از رانندگان توانایی مالی برای خرید خودروهای جدید را ندارند و به همین دلیل به استفاده از خودروهای فرسوده ادامه می‌دهند.
    • کمبود نظارت بر وضعیت فنی خودروها: نبود نظارت کافی بر وضعیت فنی خودروها، باعث شده است تا بسیاری از خودروهای فرسوده همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.
    • عدم حمایت دولت از نوسازی ناوگان: نبود حمایت‌های کافی از سوی دولت برای نوسازی ناوگان، یکی از دلایل اصلی ادامه این وضعیت است.
    پیامدهای اجتماعی و اقتصادی:
    • کاهش ایمنی: فرسودگی خودروها، خطر تصادفات و بروز حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد.
    ن آلودگی محیط زیست: خودروهای فرسوده، آلاینده‌های بیشتری تولید کرده و به آلودگی هوا و محیط زیست کمک می‌کنند.
    • کاهش رضایت مسافران: کیفیت پایین خدمات ارائه شده توسط ون‌های فرسوده، باعث کاهش رضایت مسافران و روی آوردن آن‌ها به سایر وسایل حمل‌ونقل می‌شود.
    ک تشدید مشکلات ترافیکی: افزایش تعداد خودروهای فرسوده، به تشدید مشکلات ترافیکی و افزایش زمان سفر کمک می‌کند.
    • کاهش درآمد رانندگان: هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری خودروهای فرسوده، درآمد رانندگان را کاهش داده و کیفیت زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
    راهکارهای جامع:
    • نوسازی تدریجی ناوگان: تدوین برنامه‌ای جامع و بلندمدت برای نوسازی تدریجی ناوگان با اولویت‌بندی خودروهای فرسوده‌تر.
    • تامین منابع مالی: تامین منابع مالی مورد نیاز برای نوسازی ناوگان از طریق تسهیلات بانکی با بهره کم، کمک‌های دولتی و یا مشارکت بخش خصوصی.
    • تشکیل تعاونی‌های رانندگان: تشکیل تعاونی‌های رانندگان برای خرید گروهی خودروهای جدید و کاهش هزینه‌ها.
    ‌ تعیین استانداردهای ایمنی: تعیین استانداردهای ایمنی برای خودروهای تاکسی و نظارت بر اجرای آن‌ها.
    • آموزش رانندگان: برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان در زمینه ایمنی رانندگی، ارائه خدمات بهتر به مسافران و آشنایی با قوانین و مقررات حمل‌ونقل.
    • حمایت از تولید داخلی خودروهای تجاری: حمایت از تولید داخلی خودروهای تجاری با کیفیت و قیمت مناسب.
    • ایجاد سامانه‌های هوشمند مدیریت ناوگان: استفاده از سامانه‌های هوشمند برای مدیریت ناوگان و کاهش هزینه‌های عملیاتی.
    • توسعه حمل‌ونقل عمومی: توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش تعداد تاکسی‌ها کمک کند.
    • تشویق استفاده از حمل‌ونقل پاک: تشویق استفاده از حمل‌ونقل پاک مانند دوچرخه و وسایل نقلیه برقی.
    نقش دولت و بخش خصوصی:
    • دولت:
    o تدوین قوانین و مقررات مناسب
    o تامین منابع مالی
    o نظارت بر اجرای قوانین
    o حمایت از تولید داخلی
    • بخش خصوصی:
    o سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای تجاری
    o ارائه خدمات مالی به رانندگان
    o ایجاد شرکت‌های لیزینگ برای خرید خودرو
    مشارکت شهروندان:
    • گزارش تخلفات: شهروندان می‌توانند با گزارش تخلفات رانندگان و خودروهای فرسوده، به بهبود وضعیت کمک کنند.
    • استفاده از حمل‌ونقل عمومی: استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی می‌تواند به کاهش تقاضا برای تاکسی و در نتیجه کاهش تعداد خودروهای فرسوده کمک کند.
    نتیجه‌گیری:
    حل مشکل فرسودگی ناوگان تاکسی، نیازمند یک رویکرد جامع و مشارکت همه جانبه است. با همکاری دولت، بخش خصوصی و شهروندان می‌توان به بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی و افزایش رضایت شهروندان کمک کرد.
    سوالات برای بررسی بیشتر:
    • چه عواملی باعث شده است که نوسازی ناوگان تاکسی ون‌ها با تأخیر مواجه شود؟
    • چه موانعی بر سر راه اجرای طرح‌های نوسازی وجود دارد؟
    • چه نقشه‌ای برای تامین مالی نوسازی ناوگان وجود دارد؟
    • چه اقداماتی برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده توسط تاکسی ون‌ها باید انجام شود؟
    • چه نقشه‌ای برای آموزش رانندگان و بهبود رفتار آن‌ها در رانندگی وجود دارد؟

  • میلادزینت زاده پاسخ

    سلام درسته بنده راننده ون همدان هستم بخدا دیگ نمیتونیم با این ماشین ها کار کنیم قطعاتش نیست و این ون های فرسوده داره با جان راننده و مسافر بازی میکنه سیم کشی هاش اتصالی می‌کنه ماشین آتیش میگیره دولت و وزارت کشور باید طبق مصوبه ای کن سال 401دادن با یارانه بلاعوض کمک کنن تا راننده ها بتوانند نوسازی ون با ون انجام دهند چرا که ون های استاندارد تولید داخل ایران خودرو دیزل فراوان موجود هست
    لطفا با خبرنگار هایی مثل شما کمک کنید مسئولین صدای مارو بشنوند

  • alireza پاسخ

    باسلام لطفاً درمورد ون های فرسوده کمکمان کنید این ون هادیگه فرسوده شدند ون جدید معرفی کنید این جدید ها هستند ولی قیمت های فضایی دارند یک راننده تاکسی نمیتواند بخرد لطفاً رییس تاکسیرانی وام بدهدتا بتوانیم قسطی بخریم بخدا هرچی در میاریم باز سر برج کم مباربم خواهشاً دستمان را بگیرد درهرکجا شما دولتی ها. دستور دادید ما در خدمت این نظام ودولت بودیم و هستیم لطفاً شما هم به.ر اننده تاکسی ها و ناوگان ون ها ی توجهی بکنید خدا ازشما راضی باشد

  • عباس قادری پارسا پاسخ

    سلام
    پیشنهاد به مسئولینی که میخواهند تبدیل به احس ونها اجرا شود.
    لطقا طبق مصوبه ون وانا رو بر قیمت ۱۱۵۰ت بجای ۷۰۰ت وام را ۹۰۰ت اعلام کنید و اورده راننده رو ون فرسوده قرار بدهید و کلید به کلید عملی کنید.
    یاحق

  • علی پاسخ

    دوست عزیز یک راننده ون از کجا آورده اولیه نجومی بیاورد تا بتواند خودرو عمومی را نوسازی کند و ضمنا چرا سند به نام راننده نیست وبه نام شهرداری است میتوانند عین سابق سند به نام راننده وتا پایان اقساط در رهن بانک باشد
    ضمنا قسط بانک هم فوق العاده زیاد است و باید حتما حداقل سالهای آن مقداری افزایش یابد

  • بهروز تاکسی پاسخ

    اعتراض بی فایده است فعلا دولت پول برای تاکسی نداره مردم تو فقر دولت تو فکر کشور خارج

  • ناشناس پاسخ

    مسؤلین به فکر خودشونن
    اکر بدبختی مردم را نمی خواست
    حالمون به تر بود
    تاکسی نهایت کارش توی تمام دنیا ۷ سال تا ۱۰ سال اما تو ایران بالای ۱۵ ساله
    این یعنی بی لیاقتی دولت و مسؤلین