تعویض تنها ۱۰۰ دستگاه از ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی فرسوده تبریز
از 3 هزار و 500 تاکسی فرسوده تنها 100 دستگاه نوسازی شده است و مقرر شده که 171 دستگاه اتوبوس شهری نیز نوسازی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تنها 100 دستگاه تاکسی از 3 هزار و 500 تاکسی فرسوده تبریز تعویض شده و در زمینه نوسازی 171 اتوبوس شهری نیز اقدامی نشده است.
به گزارش تین نیوز، حمید قاسمی صبح امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 6 کارگروه زیست محیطی در استان اظهار داشت: 50 جلسه توسط این کارگرو ه ها در طی یک سال اخیر برگزار شده و مصوبات کشوری ـ استانی توسط این کارگروه ها دنبال شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری روزهای آلوده هوای تبریز به نسبت سال قبل کمتر بوده و روزهایی که هوا در وضعیت هشدار و اضطرار قرار گرفته بود به نسبت سال قبل کمتر بود.
قاسمی عوامل اصلی آلودگی کلانشهر تبریز را خودروهای دودزا، صنایع و گاز متصاعد از دودکش منازل دانست و گفت: خوشبختانه امسال در زمینه ریزگردها شاهد کاهش این پدیده بودیم.
مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی وضعیت شهر تبریز را به نسبت 7 کلانشهر کشور از نظر روزهای سالم و پاک در دو سال گذشته بهتر از آنها بیان کرد و گفت: در مدت 3 سال اخیر وضعیت هوای تبریز در حالت خطرناک قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه تبریز در سال گذشته 72 روز در وضعیت ناسالم و اضطرار قرار گرفته بود، گفت: امسال با توزیع بنزین یورو 4 و وضعیت جوی بهتر وضعیت ناسالم 50 درصد کاهش یافته است.
قاسمی خاطرنشان کرد: پس از تهران و کرج تبریز سومین شهری بود که بنزین یورو 4 در آن توزیع شد و در برخی کلانشهرها هنوز بنزین یورو 4 توزیع نشده است.
وی گفت: از 3 هزار و 500 تاکسی فرسوده تنها 100 دستگاه نوسازی شده است و مقرر شده که 171 دستگاه اتوبوس شهری نیز نوسازی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در کنار عرضه بنزین یورو 4 مقرر شده بود که گازوئیل با گوگرد کمتر عرضه شود که تاکنون محقق نشده و در زمینه جایگزینی موتورسیکلت های بنزینی با برقی نیز باید اقدامات عاجل تری را شاهد باشیم.
قاسمی به پدیده وارونگی هوا و شرایط اضطرار اشاره کرد و افزود: پیشنهاداتی توسط کارگروه کاهش آلودگی هوای استان در این زمینه ارائه شده که تشدید برخورد با خودروهای دودزا، کاهش سفرهای درون شهری و تامین گاز نیروگاه حرارتی تبریز از جمله این پیشنهادات است.