بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ تعیین تکلیف فاینانس نوسازی ناوگان جاده‌ای تا آخر هفته

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعیین تکلیف فاینانس نوسازی خودروهای سنگین با مشارکت شرکای خارجی خودروسازان ایرانی تا آخر هفته نهایی خواهد شد.

تعیین تکلیف فاینانس نوسازی ناوگان جاده‌ای تا آخر هفته
تین نیوز

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعیین تکلیف فاینانس نوسازی خودروهای سنگین با مشارکت شرکای خارجی خودروسازان ایرانی تا آخر هفته نهایی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، منصور معظمی: طی سه سال باید نوسازی 202 هزار و 500 دستگاه خودروی سنگین فرسوده که شرایط نوسازی رادارند انجام شود.

معظمی گفت: مذاکات با شرکای خارجی خودروسازان طبق برنامه‌ریزی ایدرو  آغازشده است و امید است تا پایان هفته جاری موضوع  تأمین فاینانس را با بانک مرکزی نهایی شود.

معظمی ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهوری و موافقت وزارت نفت، مقررشده منابع مالی موردنیاز این مگا پروژه از طریق شرکت ملی نفت ایران و بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تأمین شود.

به گزارش ایرنا، او گفت: رئیس‌جمهور بر نهایی شدن همکاری با شرکای خارجی خودروسازان تا پایان سال جاری و گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) برای تحقق پروژه تا پایان سال تأکید دارد.

معظمی درباره تأمین اعتبار این طرح گفت: منابع ریالی 170 هزار میلیارد ریالی طرح نوسازی ناوگان، توسط بانک مرکزی آماده‌شده است.

او درباره تسهیلات این طرح گفت: فقط 20 درصد قیمت خودرو به‌صورت نقدی از سوی متقاضی پرداخت می‌شود، 30 درصد قیمت آن تسهیلات بانکی خواهد بود و نیم دیگر باقی‌مانده قیمت از سوی دولت تأمین خواهد شد.

وی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی نیز طرحی را در این خصوص آماده کرده و در آن به اعداد و ارقامی رسیده که نشان می‌دهد رانندگان و متقاضیان خودروهای سنگین دغدغه‌ای بابت پرداخت اقساط تسهیلات نخواهند داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری 9 جلسه طولانی در این زمینه در 2 هفته اخیر، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک و به‌ویژه پس از گشایش اعتباری اسنادی موردنیاز پروژه، اطلاع‌رسانی‌های دقیق‌تری در این خصوص خواهیم داشت و به‌طورقطع استقبال بیشتری را از سوی رانندگان و متقاضیان شاهد خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.