◄ فرسودگی لاستیک عامل رد خودروهای سنگین در معاینه فنی
در حال حاضر، اکثر خودروهای سنگین مراجعهکننده به خاطر فرسودگی لاستیک یا بالا بودن سطح آلایندهها در معاینه فنی مردود میشوند که عمدتاً ناشی از بالا بودن سن ناوگان حملونقل جادهای و کیفیت پایین سوخت آنهاست.
به گزارش خبرنگار تین نیوز عضو انجمن صنفی مراکز معاینه فنی استان تهران گفته است: بسیاری از خودروهای سنگین مراجعهکننده به مراکز معاینه فنی در مرحله اول مراجعه، نمیتوانند برگه معاینه فنی اخذ کنند که این امر، ناشی از سن بالای ناوگان و کیفیت پایین گازوییل عرضهشده در جایگاههای سوخترسانی است.
علیرضا امیری افزود: با شروع نیمه دوم سال و تشدید طرح مبارزه با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، روزانه تا 50 خودروی سنگین به این مراکز 12 گانه استان تهران مراجعه میکنند که در اکثر مواقع کمتر از 10 خودرو معاینه فنی دریافت کرده و بقیه رانندگان، ملزم به تعمیر خودرو میشوند.
وی افزود: در حال حاضر، اکثر خودروهای سنگین مراجعهکننده به خاطر فرسودگی لاستیک یا بالا بودن سطح آلایندهها در معاینه فنی مردود میشوند که عمدتاً ناشی از بالا بودن سن ناوگان حملونقل جادهای و کیفیت پایین سوخت آنهاست.
امیری افزود: در فرایند معاینه فنی، مواردی چون اصالت خودرو، عیوب ظاهری، تست آلایندگی و دود ، میزان لقی فرمان و ترمزها کنترل میشود.
عضو انجمن صنفی مراکز معاینه فنی استان تهران همچنین احتمال صدور برگه معاینه فنی بدون رفتن خودرو به این مراکز را که در روزهای اخیر شایعاتی در مورد آنها منتشرشده بود رد کرد و گفت: خودروها باید برای صدور معاینه فنی، حداقل دو بار به هنگام ورود به مرکز معاینه فنی و خروج از آن از مقابل دوربینهای سامانه متمرکز سازمان راهداری عبور کنند تا اطلاعات آنها در سامانه سیمفا ثبت شود و اینکه برخی ادعا کردهاند در مراکز معاینه فنی بدون مراجعه به این مراکز برگه معاینه فنی اخذ میکنند، لااقل در سطح استان تهران واقعیت ندارد.