◄ سه سال از اعتراض گذشت؛ رانندگان از طرح تن-کیلومتر واقعی بهره مند نشدند
در سه سال گذشته به دلیل وجود برخی افراد منفعت طلب و نفوذی، بخش حمل و نقل جاده ای کالا نتوانسته است پیشرفتی حال نمایند.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا همزمان با سالگرد اعتراض گسترده رانندگان کامیون (اول خرداد سال 97 ) گفت: در سه سال گذشته با وجود بیداری صنفی و آگاهی رانندگان و کامیونداران و ارائه راهکارهای اساسی از جانب فعالان بخش حمل و نقل جاده ای، به دلیل وجود برخی افراد منفعت طلب و نفوذی، بخش حمل و نقل جاده ای کالا نتوانسته است پیشرفتی حال نمایند.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: در این سه سال رانندگان و کامیونداران واقعی نه توانسته اند از پیشنهاد طرح کلیدی تن بر کیلومتر واقعی بهرهمند شوند و نه اینکه مشارکت واقعی در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را داشته باشند.
وی عنوان کرد: بر این اساس شایسته است مدیران محترم سازمانی و دلسوزان حمل و نقل جاده ای کشور تمرکز بیشتری بر قوانین مصوب و بخشنامه های صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته باشند و برای اجرا و نظارت دقیق فعالانه در میدان عمل حاضر باشند.
این راننده کامیون در شرح اعتراض سراسری رانندگان و کامیونداران در خرداد 97 گفت: در سال های قبل، در حمل و نقل جاده ای همزمان با اصلاحات قانون توسعه حمل و نقل، شرکت محوری در راس امور حمل و نقل جاده ای کشور قرار گرفته بود اما شرکت محوری بدون ناوگان ملکی که این موضوع به معنی در انحصار گرفتن ناوگان خودمالکان بود و با این کار صرفا شکستن تابوی تصمیم گیری مطلق از سوی خودشان مد نظر بود، غافل از آنکه واجد شرایط نبودند و فقط به نوعی در رده بهره برداری از آن تلاش می کردند به نحوی که عملا حمل و نقل جاده ای کشور و صنف رانندگان و کامیونداران کشور را تا مرز نابودی مطلق سوق دادند.
بکرانی با بیان این که با هوشیاری رانندگان و کامیونداران تلاشگر در اول خردادماه ۹۷، دست منافقین و خائنین به حمل و نقل جاده ای و صنف رانندگان و کامیونداران کشور رو شد، عنوان کرد: در این میان تلاشگرانی در عرصه حمل و نقل بودند که پا در عرصه مطالبه گری گذاشتند، چنان که زوایای ظلم چند ساله حاصل از التزام به شرکت محوری بدون داشتن ناوگان ملکی را برای جامعه و مسئولان رده بالای کشور گشودند و با پیشنهاد و ارائه راهکارهای اساسی در عرصه نرخ گذاری در قیمت حمل کالا و برخی مطالبات به حق صنف رانندگان و کامیون داران، تحولی عظیم، در این عرصه ایجاد کردند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این بین به لحاظ حقوقی زمام امور به دست برخی مدعیان به اصطلاح مدافع و حامی دفاع از حق و حقوق مشروع صنفی افتاد که در لباس صنف ولی در مقابل مطالبات به حق آنان کار را به دست گرفتند و نه وظیفه اصلی که بر دوششان بود را دنبال کردند و نه این که بر روی ریل مطالبات و خواسته های صنفی رانندگان و کامیونداران حرکت کردند بلکه با پرداختن به حاشیه ها و درگیر کردن کل صنف به امورات و خواسته های دست چندم، عملا مطالبات به حق اصلی را به حاشیه برده و باعث شدند نگاه جامعه و برخی مدیران به صنف رانندگان و کامیونداران نگاهی طلبکارانه و زیاده خواهانه باشد.
درمورد سختی کار وسنوات هشت سال 72تا80چه کاری بعداز سه سال انجام دادند آن زمان آقای ربیعی که وزیر کاربود درشبکه خبر می گفت 20سال سابقه و50سال سن بازنشته می شوند مرتب شبکه خبر هم زیر نویس می کرد چرا این کار انجام نشد سه سال تمام شده زمان کمی است الان هم آن مقداری که باربریها نریخته اند رااز راننده چرانمی گیرند وهشت سال سابقه را کامل کنند کس نمی داند دلیل کار کجاست انجمن ها کجای کارند کس نمی داند آیا دنبال این دومشکل راراننده گان هستند یا نه