بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ عدم حمایت از رانندگان بخش مسافری بین شهری/ رانندگان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند

رانندگان سواری کرایه و اتوبوس‌ های بین شهری به دلیل بی توجهی جامعه و مسئولان، از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند.

عدم حمایت از رانندگان بخش مسافری بین شهری/ رانندگان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند
تین نیوز |

رئیس هیئت  مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و شعب حمل و نقل مسافر بین شهری سواری کرایه و مینی بوس استان خراسان جنوبی گفت: هیچ نهادی در کشور از رانندگان سواری کرایه و اتوبوس‌ های بین شهری حمایت نمی‌ کند چه سازمان حمل و نقل و چه بیمه تامین اجتماعی وچه پلیس راهور کشور و یا استان. 

به گزارش تین نیوز، علیرضا محمدی افزود: رانندگان سواری کرایه و اتوبوس‌ های بین شهری به دلیل بی توجهی جامعه و مسئولان، از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند.

وی با بیان این که رانندگان اصلی‌ترین بخش از صنعت حمل و نقل کشور محسوب می‌شوند، تاکید کرد: اگر این قشر زحمت‌کش و رنج‌ کشیده نباشند به جرات می‌توان ادعا کرد که بخش قابل توجهی از امور این صنعت به ویژه در مراسم ملی و مذهبی، سیاسی و اجتماعی به ویژه در ایام عید نوروز و دیگر اعیاد  ودر ایام اربعیینبرای شهروندان و دیگر اصناف مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

محمدی با تاکید بر این که رانندگان سواری کرایه و اتوبوس چه مالک  و چه غیر مالک، چالش‌های زیادی در کار خود دارند، گفت: از مهمترین مشکلات این است که شغل آنها علیرغم فشارهای روحی و جسمی، شامل سختی کار نمی‌شود.

این فعال صنفی افزود:به همین دلیل رانندگانی داریم که بیش از 30 سال مشغول به کار رانندگی هستند که از سویی مشکلات جسمی و روحی فراوانی برای آنها  و خانواده‌هایشان به وجود می‌آید و از سوی دیگر سلامت مسافران به خطر می‌افتد و این در حالی است که مسئولان به چنین موضوع مهم و حیاتی سالیان سال بی توجه بوده‌اند.

وی تاکید کرد: مشکل دیگر قرار نگرفتن رانندگان ذیل قرارداد کار است و همچنین برای بیمه  تکمیلی کردن خود به بیمه خویش‌ فرمای سازمان تامین اجتماعی متوسل شوند.

رئیس هیئت  مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و شعب حمل و نقل مسافر بین شهری سواری کرایه و مینی بوس استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان گفت مزایا و حمایت‌های شغلی، رویایی است که رانندگان سواری کرایه  اتوبوس فاصله زیادی با آن دارند.

وی  با بیان فعالان بخش حمل و نقل جاده ای به دلیل عدم حمایت  نهادهای دولتی و انجمن صنفی همواره در خصوص تامین لاستیک، روغن و سایر قطعات و لوازم با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: این در حالی است که این شغل قربانی سیاست های کشوری و داخلی واقع شده است.

محمدی گفت: ستاد سوخت با کاهش سهمیه بنزین پیمایشی و حذف و کاهش گازوئیل و پلیس راهور بدون توجه به مشکلات جامعه و خرابی جاده ها و با افزایش رقم جریمه ها و ضبط دفترچه های ثبت ساعت رانندگی به دلایل مختلف و غیر منطقی، واسطه ها با دخالت در امور شرکت های مسافری با اخذ کمیسیون های بی حد و نصاب و بی حساب کتاب که بیشتر در شرکت های اتوبوس گزارش شده است و...  این شغل را با مشکلات متعددی مواجه کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.