بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ راه‌آهن رشت- قزوین به اتمام رسیده است

پروژه راه‌آهن در حد فاصل قزوین تا رشت به اتمام رسیده که در آینده نزدیک این پروژه عظیم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 راه‌آهن رشت- قزوین به اتمام رسیده است
تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت : مسئولان، نمایندگان و اصحاب رسانه پیگیر بخش دیگر راه‌آهن در حدفاصل رشت – انزلی و رشت – آستارا باشند، چراکه این بخش است که موجب فعال شدن تجارت بین‌الملل می‌شود و اهداف اقتصادی ما را در حوزه تولید با رویکرد تجارت و صادرات محور محقق می‌سازد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، کیوان محمدی افزود:پروژه راه‌آهن در حد فاصل قزوین تا رشت به اتمام رسیده که در آینده نزدیک این پروژه عظیم به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه راه‌آهن رشت - قزوین از سال 1386 آغاز شد و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می‌شود. تکمیل پروژه این خط ریلی تا پایان سال جاری و بخش‌های بعدی آن، یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان گیلان است.

این خط ریلی قادر است  سالانه 10 میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابجا کند.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال گذشته به‌منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شدند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز، در آستارای ایران اجرا می‌شود. این طرح به‌عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود و بااتصال خط آهن آستارا - آستارا به مسیر رشت - قزوین، کریدور معروف شمال - جنوب شکل خواهد گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.