◄ فهرست سوانح ریلی از ابتدای سال تا 24 خرداد 1401
حادثه قطار مسافری مشهد یزد خونین ترین حادثه حمل و نقلی کشور از ابتدای سال تا کنون بوده است.
ساعت ۵:۳۰ صبح روز 18 خرداد ماه امسال قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در نزدیکی ایستگاه عباس آباد و کیلومتر 85 طبس از ریل خارج شد.
به گزارش تین نیوز، این حادثه با 14 کشته (بر اساس آخرین خبرهای اعلام شده)، خونین ترین حادثه حمل و نقلی کشور از ابتدای سال تا کنون بوده است.
حادثه قطار مسافری مشهد یزد در حالی رقم خورد که از ابتدای سال تا کنون حوادث ریز و درشت زیادی در بخش حمل و نقل ریلی اتفاق افتاده بود.
فهرست این حوادث در ادامه آمده است:
22 خرداد 1401: یک قطار باری در مسیر مشهد - سرخس روز 22 خرداد از ریل خارج شد. مسیر ریلی مشهد - سرخس به دلیل خروج این قطار باری دچار آسیب شد و تا ساعاتی تردد قطارهای مسافربری در این مسیر لغو شد.
18 خرداد 1401: ساعت ۵:۳۰ صبح روز 18 خرداد قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در نزدیکی ایستگاه عباس آباد و کیلومتر 85 طبس از ریل خارج شد.
18 خرداد 1401: مقارن ساعت ۱۳:۴۰دقیقه روز ۱۴۰۱/۰۳/۱۸، تعداد دو واگن باری در بلاک مرزداران رباط شرف از خط خارج شد.
1 خرداد 1401: خروج از خط چهار واگن مسقف در ورودی ایستگاه تنگ منجر به مسدودی خط آهن جنوب از سد 10 شب تا 6 صبح روز دوم خرداد شد و بر همین اساس چهار قطار مسافری این محور مجموعا 22 ساعت تاخیر داشتند.
بیشتر بخوانید:
22 اردیبهشت 1401: پنج واگن فله بر قبل از سوزن ورودی ایستگاه زرین دشت ناحیه شمال از خط خارج شد و این مسیر را مسدود کرد.
7 اردیبهشت 1401: ساعت ٣ صبح به علت برنداشتن کفش خط، یک واگن از قطار بازی در ایستگاه آبگرم در محور خراسان از خط خارج شد که منجر به تاخیر ٢٥ قطار مسافری و مجموعا توقف بیش از ٧٠ ساعته قطار شد.
6 اردیبهشت 1401: دو حادثه شدید روز ٦ اردیبهشت در راه آهن رخ داد. یکی برخورد شدید لکوموتیو در ایستگاه اردکان به سپهر انتهایی بود که علاوه بر خروج از خط منجر به آسیب دیدگی شدید سپر و شاسی لکوموتیو شد. همچنین بریدگی سر محور واگن مخزن دار در بلاک چاه تر به تزرج منجر به خروج از خط و مسدودی بلاک زوج در ناحیه هرمزگان گردید.
4 اردیبهشت1401 : فرار چهار لکوموتیو به علت خرابی ترمز لکوموتیو اول از ایستگاه عقدا به سمت ایستگاه ارژنگ که پس از طی مسافت نزدیک ٧٠ کیلومتر متوقف شدند.
24 فروردین 1401: ساعت ٥.١٠ صبح روز چهارشنبه ٢٤ فروردین پس از واگذاری ریل باس به سکوی مسافری، موتور راهنمای ریل باس آتش گرفت و پس از ٤٠ دقیقه با تلاش مامورین خاموش شد.
22 فروردین 1401: لکوموتیو قطار مسافری زاهدان- تهران در بلاک رودشور به شورگز در ساعت ١٦ روز ٢٢ /١ / ١٤٠١از خط خارج شد.
20 فروردین 1401: خروج از خط یک واگن بالاست در ایستگاه رباط پشت بادام در ساعت یک بامداد منجر به مسدودی تا ساعت ٥ صبح و توقف قطارهای مسافری از جمله مسافری مشهد بندر و قطارهای باری شد.
12 فروردین 1401: بریدن سر محور واگن لبه بلند در ساعت ٢٣ در خروجی ایستگاه دورود منجر به مسدودی خط راه آهن جنوب شد.
هفتم فروردین1401: دو دستگاه لکوموتیو ۱۵۲۰ و ۱۶۰۷ با دو دستگاه ۱۵۳۷ و ۱۶۲۸ بعداز ظهر روز هفتم فروردین در تقاطع سوزن وردی ایستگاه مشهد برخورد کردند که منجر به خسارت جدی به دو لکوموتیو و خسارت به بدنه دو لکوموتیو دیگر شد.
چهارم فرودین ماه 1401: تعدادی واگن در بلاک میرجاوه به زاهدان از خط خارج شدند.در این حادثه 6 واگن به طور کامل و یک بوژی از پنچ واگن از قطار حامل برنج وارداتی در مسیر میرجاوه به زاهدان از خط خارج شد.