بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افزایش 30 درصدی نرخ بلیت قطارهای 5 ستاره!

افزایش بهای بلیت قطارهای 5 ستاره مانند سایر قطارهای مسافری به میزان 30 درصد نسبت به نرخ سال 1402 به تصویب رسید و از سوی شرکت راه آهن ابلاغ شد.

افزایش 30 درصدی نرخ بلیت قطارهای 5 ستاره!
تین نیوز

بنابر مصوبه صد و نوزدهمین نشست شورای گفت و گو، افزایش بهای بلیت قطارهای 5 ستاره مانند سایر قطارهای مسافری به میزان 30 درصد نسبت به نرخ سال 1402 به تصویب رسید و از سوی شرکت راه آهن ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ازاتاق ایران آنلاین، اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در صدونوزدهمین نشست ضمن بررسی مشکلات ناشی از قیمت گذاری نرخ بلیت برای قطارهای مسافربری 5 ستاره، تصویب کردند که این حوزه نیز باید هماهنگ با سایر قطارهای مسافربری مشمول افزایش نرخ بلیت باشند تا بتوانند در روند ارائه خدمات، متناسب با فعالیت های تعریف شده، اقدام کنند.

بر اساس آنچه در این نشست از طرف فعالان این بخش عنوان شده است، زمانی که قطارهای 5 ستاره فعالیت خود را شروع کردند، قرار بود که نرخ بلیت آنها بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود؛ اما به تدریج دولت در این بخش وارد شد و برای افزایش قیمت آن، سقف تعیین کرد.

در این رابطه ستاد تنظیم بازار در سال های 1401 و 1402 وارد میدان شد و به ترتیب مجوز افزایش قیمت ۲۵ و ۲۹ درصد را برای قطارهای 5 ستاره ارائه داد که از سوی شرکت راه آهن اجرایی نشد.

در نهایت اعضای شورای گفت وگو با توجه به لزوم ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه حمل ونقل ریلی، در صدونوزدهمین نشست، تصویب کرد که نرخ بلیت قطارهای مسافربری 5 ستاره نیز مانند دیگر قطارها مشمول افزایش قیمت شود و پیرو این مصوبه و پیگیری های دبیرخانه شورای گفت وگو افزایش قیمت بلیت این قطارها به میزان 30 درصد نسبت به نرخ سال 1402 از طرف شرکت راه آهن ابلاغ شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.