ورود قطعات مونتاژ واگنهای قطارشهری مشهد به گمرک
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: قطعات مورد نیاز برای مونتاژ واگنهای قطارشهری این کلانشهر به گمرک بندرعباس رسیده است.
کیانوش کیامرز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 100 واگن شامل 20 رام قطار برای خط دوم قطارشهری مشهد نیاز است که طبق قرارداد با شرکت چینی سه رام باید به صورت واگن و بقیه در قالب قطعات وارد کشور شوند.
وی ادامه داد: تاکنون سه رام قطار به صورت واگن از کشور چین وارد شده و یک رام مونتاژ شده در داخل کشور نیز اواخر اسفند گذشته تحویل داده شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: یک رام مونتاژی دیگر شامل پنچ واگن تا اواخر اردیبهشت جاری به شرکت قطارشهری مشهد تحویل می شود . بقیه قطعات برای مونتاژ 15 رام قطار مورد نیاز این خط نیز به گمرک بندرعباس رسیده و به زودی به شرکت واگن سازی تهران برای مونتاژ منتقل می شود.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند.